Zakupy mangowe

sobota, 16 stycznia 2016

Kolejny karnawał Waneko + niespodzianka od J.P.F&Kotori oraz nowość od Yumegari i (znowu) Kotori

         Jak pewnie już wszyscy słyszeli Waneko zrobiło kolejny karnawał nowości. Szczerze mówiąc zaczynają mnie te ich "akcje ogłoszeniowe" trochę męczyć. Przy pierwszym i drugim byłam naprawdę podekscytowana taką inicjatywą i z niecierpliwością wyczekiwałam kolejnej serii, które z dnia na dzień były coraz lepsze. Przy obecnej, 4 zabawie o mało co nie zapomniałam, że znowu coś takiego szykują. Byłam zupełnie obojętna na 3 z 4 tytułów, a ostatni hit, którego i tak się spodziewałam był..., no cóż spodziewany, więc i tym razem nie wpadłam w jakąś euforię XD. Moim zdaniem powinni prezentować wszystko na raz, a nie robić 2 dniowe przerwy (!). Muszę się też przyznać, że zabawnie było czytać masę komentarzy o tym, że np. nowość z 10.01 to na pewno będzie to, to lub to, a okazywało się, że nie był to żaden tytuł z wymienianych (bez urazy >.<) :''D. Waneko ma też ostatnio tego pecha, że jak kiedyś ogłasza coś w większych ilościach przynajmniej jedno wydawnictwo robi to samo i przebija "mangowego bossa". Tym razem takiego psikusa postanowił zrobić J.P.F łącząc siły z Kotori i wydając coś czego nigdy bym się nie spodziewała.



WANEKO



Nowość 1.

Tytuł : Baraou no Souretsu
Autor : Aya Kanno (Istota zła)
Liczba tomów : 5 (dalej powstaje)
Gatunki : Supernatural,  shoujo, akcja, historyczny, dramat
Premiera : 19 marca 2016


        Dwa potężne rody- Yorkowie i Lancastelowie toczą zaciętą wojnę domową o tron Angli. W tym okrutnym świecie na scenę wkracza Ryszard, trzeci syn przywódcy Yorków. Wierzy on, że od urodzenia jest przeklęty, aż po końce swych dni. A może jest jednak czymś więcej ? Może los dał mu szansę aby spełnił swoje osobiste, destrukcyjne pragnienia ?
      Podobno tytuł jest mroczną historią z elementami fantasy opartą na twórczości samego Williama Szekspira. Zapewne chodzi tu o dramat "Król Ryszard III". W oryginał krew leje się jak chce, intrygi i zrządzenia losu są na porządku dziennym, a główny bohater (tu Ryszard) jest zły do szpiku kości. Nie wierzę w powieść historyczną z elementami fantasy, niestety. Średnio widzi mi się też to, że główny bohater jest bishem, który mają grać... despotycznego króla ? Może się mylę i to coś naprawdę wartościowego, a wszystko jest przedstawione z jakiejś oryginalnej perspektywy ? Poczekam na premierę, ale wątpię aby się u mnie znalazło.


Nowość 2


Tytuł : QQ Sweeper
Autor : Kyousuke Motomi (Beast Master, Dangeki Daisy)
Liczba tomów : 3 (zakończone)
Gatunki : Romans, komedia, supernatural
Premiera : 6 kwietnia 2016



     Ta trzy tomowa seria opowiada o dziwnej nastolatce, której życiowym celem jest znaleźć sobie bogatego męża ponieważ sama wiodła dość ubogie życie. Kiedy przenosi się do nowej szkoły nie ma gdzie spać, a ostatnią deską ratunku wydaje się przenocowanie w starym budynku, który jak na opuszczony jest bardzo czysty. Okazuje się, że za porządek odpowiedzialny jest Kyuutarou. Chłopak jest profesjonalnym sprzątaczem złych duchów, które czasami wychodzą z brudnych dusz ludzi. przyłącza się do niego ponieważ odkrywa w sobie magiczne zdolności.
     Przeczytałam pierwszy tomik na skanach, jakiegoś szału nie było, ale to całkiem przyjemna opowieść. Zupełnie nie poznałam kreski Motomi, jest w trochę nowszy stylu niż Dangeki Daisy. Na razie nie mam w planach, chcę kupić w końcu Beast Mastera, ale na jakiejś promocji pewnie bym kupiła.


Nowość 3

Tytuł : Bokura no Kiseki
Autor : Natsuno Kumeta
Liczba tomów : 13 (dalej powstaje)
Gatunki : Fantasy, romans, supernatural, tajemnice 
Premiera : 18 maja 2016



       Minami Harusami jest przekonany, że w poprzednim wcieleniu był księżniczka Veronicą mieszkająca w podupadającym królestwie. W szkole przez takie wyobrażenia jest ogólnie nie lubiany, a nawet i prześladowany. Wierzy mu tylko kilka osób, w tym Haruko Takao. Gdy pewnego dnia odkrywa w sobie magię jest zdecydowany dowiedzieć się więcej o tajemniczym miejscu z przeszłości.
       Kiedyś słyszałam ten tytuł, ale o czym jest jakoś nie obiło mi się o uszy. Brzmi dość dziwnie, w sumie to nawet bardzo dziwnie XD. Może być jednak dość ciekawe, kiedyś interesowałam się tematem reinkarnacji. Z drugiej strony mam wrażenie, że to będzie bardzo przewidywalne.


Nowość 4.

Tytuł : Bakuman
Autor : Takeshi Obata, Tsugumi Ooba (Death Note)
Liczba tomów : 20 (zakończone)
Gatunki : Komedia, dramat, romans, shounen 
Premiera : Lipiec 2016



     Uczeń liceum, Moritaka Mashiro jest utalentowanym plastycznie nastolatkiem, który nie ma pomysłu na życie. Pewnego dnia rysuje dziewczynę, w której potajemnie się podkochuje. W drodze powrotnej zauważa, że zapomniał notatnika, w którym ją namalował. Zeszyt oddaje mu Takagi, który chce przekonać głównego bohatera aby został rysownikiem mangi ale jego powieści. Mashiro za nic nie chce się zgodzić pamiętając wydarzenia z przeszłości. 
    Na tę mangę nie czekałam tak jak niektórzy nawet z 5 lat, znam ją dopiero od nie dawna, a wszystko za sprawą Death Nota (ci sami autorzy). Przeczytałam kilka rozdziałów jakiś czas temu. Anime nie oglądałam bo najpierw chciałam zapoznać się z oryginałem. Nadarzyła się okazja, więc na pewnie będę kupować. Mam spore oczekiwania co do tej mangi :).  


J.P.F & KOTORI

Jak myślicie, co by się stało gdyby mały ptaszek i duży słoń połączyli siły ? Efekty tego niezwykłego sojuszu będziemy mogli podziwiać już w kwietniu bo oto na nasz rynek wejdzie cyberpunkowy "Blame" i Sidonia no Kishi z elementami mecha. 

(J.P.F)
Tytuł : Blame ! 
Autor : Tsutomu Nihei 
Liczba tomów : 10 (zakończone)
Gatunki : Cyberpunk, science-fiction, seinen, dramat, horror, psychologiczne 
Premiera : Kwiecień 
Cena : 63 (miękka oprawa) lub 73,50 (twarda oprawa)
Tryb wydania : trzymiesięczny 




Akcja mangi toczy się w nieprawdopodobnie wielkiej budowli, zwanej Miastem i zajmującej sporą część układu słonecznego. Powstało ono najpewniej na planecie bliźniaczo podobnej do Ziemi jako recepta na jej przeludnienie. Początkowo spełniało swoją funkcję znakomicie i rozrastało się błyskawicznie, zajmując coraz to nowe obszary, dzięki niezliczonym maszynom budującym i przenoszącym kolejne jego fragmenty. Życie w nim musiało być bardzo wygodne, tym bardziej, że jego mieszkańcom udało się opanować do perfekcji cyborgizację ludzkiego ciała i klonowanie, opracować technologie pozwalające na teleportację i manipulowanie grawitacją oraz stworzyć Sieciosferę – wirtualną rzeczywistość, w której ludzie mogli funkcjonować na zupełnie innych zasadach niż w realnym świecie. Nad bezpieczeństwem tego wszystkiego mieli czuwać strażnicy z „genami sieciowymi” oraz system Safeguard, zdolny w razie potrzeby do błyskawicznego tworzenia całych chmar androidów bojowych. (opis zapożyczony z portalu Tanuki )
To brzmi po prostu mega interesująco. Niestety pewnie przez dłuuugi czas nie uda mi się tego nazbierać bo cena jest naprawdę wysoka ;-;. 

(Kotori) 

Tytuł : Sidonia no Kishi (Rycerze Sidonii
Autor : Tsutomu Nihei 
Liczba tomów : 15 (zakończone)
Gatunki : Science-fiction, seinen, dramat, akcja, przygodowy, mecha, kosmos 
Premiera : Kwiecień 
Cena : 25,20 (okładka miękka z obwolutą) 



       „Sidonia” to jeden z niewielu statków kolonizacyjnych, czy raczej ewakuacyjnych, które opuściły Ziemię po tym, jak została zaatakowana przez olbrzymich, mogących przybierać różne formy kosmitów zwanych Gauna. Niedobitki dumnej niegdyś cywilizacji wyruszyły na poszukiwanie nowego domu, jednocześnie starając się zgubić wroga, któremu najwyraźniej nie wystarczyła anihilacja planety, i wyruszył w bezlitosny pościg za ocalałymi ludźmi. Jednostki ewakuacyjne rozproszyły się po wszechświecie i obecnie nie mają ze sobą żadnego kontaktu. „Sidonia” powoli przemierza lodowatą, ciemną pustkę, starając się utrzymać swą półmilionową populację pod kontrolą mimo upływu lat. Jest to możliwe dzięki zaawansowanej technologii pozwalającej ludziom przeprowadzać fotosyntezę wewnątrz własnych ciał, pozyskiwać wodę z lodowych brył dryfujących w przestrzeni, a energię niezbędną do napędzania statku wyłapywać z wszechobecnych cząstek elementarnych. Zapasów niezbędnych do utrzymania stabilnej populacji mogłoby, przynajmniej w teorii, starczyć na tysiące lat wędrówki. Jednakże wraz z upływem czasu atmosfera na pokładzie staje się coraz bardziej napięta, a kolejne pokolenia wyraźnie męczą się lotem, którego końca nie widać. A ponieważ od ostatniego kontaktu z Obcymi minęło ponad sto lat, niektórzy zaczynają wątpić w ich istnienie. Groźba buntu na pokładzie staje się powoli jak najbardziej realna. (opis zapożyczony z portalu Tanuki )
       Ten tytuł za to kupię na pewno. Myślałam, że już się nie doczekam wydania u nas jakiegoś mecha, a tu taka mega niespodzianka. Jestem wręcz zachwycona. 
Według mnie Kotori&J.P.F pobili karnawał Waneko, a Wy jak sądzicie ? 


YUMEGARI 

Tytuł : Siesta (manhwa)
Autor : Lee Young-You
Liczba tomów : 5 (zakończone)
Gatunki : Dramat, akcja, komedia, fantasy, nadprzyrodzone, romans  
Premiera : Lipiec 2016  




      Wyobraźcie sobie współczesną Europę – w świecie, gdzie magia istnieje! Niestety, w zwykłych ludziach wzbudza ona wiele nieufności, a władający nią ludzie, nazywani Miotaczami Naboi, są stale dyskryminowani. W tej oto rzeczywistości przyszło żyć nastoletniej Dii Canto. Dia mieszka wraz ze swoją przybraną rodziną, uczęszcza do pobliskiego liceum, podkochuje się w swoim przybranym bracie i jest bardzo, bardzo nieszczęśliwa. Pewnego dnia, by poprawić sobie humor, wybiera się na festyn z okazji święta wiosny, nieświadoma, że ten właśnie spacer zmieni bardzo wiele w jej banalnym życiu… (opis zapożyczony za strony Yumegari )

      Yumegari świetnie się rozwija, aż mi serce rośnie jak widzę ich kolejne zapowiedzi. Siesta wydaje się dość schematyczna, ale jak widzę te cudowne okładki to po prostu WOW. Postaram się przeczytać chociaż pierwszy tomik ! 

KOTORI x2 


Tytuł : Hanger-Shikkounin
Autor : Kisaragi Hirotaka (Keep Out)
Liczba tomów : 5 (zakończone)
Gatunki : Akcja, yaoi  
Premiera : Wrzesień 2016 



    Nowe Tokio zalewa fala przestępstw narkotykowych. Tsuitachi, agent tajnych służb, wraz ze swoim tajemniczym partnerem znanym jedynie pod pseudonimem Egzekutor, wyruszają by zaprowadzić porządek w mieście. (opis z Facebooka Kotori )
      I na koniec druga zapowiedź Kotori, która pojawiła się dosłownie wczoraj. Hirotaka jest autorstwa pierwszej mangi Kotori, Keep Out. Mam, więc nadzieję, że dobrze się sprzeda, ale ja raczej nie jestem zainteresowana. 

Ostatni post był 16 dni temu... Mogłabym zwalić to na szkołę, ale po prostu nic mi się nie chciało, a w dodatku "odkryłam" Wattpada, który zabiera mi masę czasu (jest tyle do przeczytania !). Mam nadzieję, że trochę się ogarnę, więc byle do ferii... 



Komentujcie, obserwujcie ! 
Do następnego ! 





6 komentarzy:

  1. Nic dla siebie nie wypatrzyłam T^T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takiej ilości nowości ;-;. Mam nadzieję że następnym razem coś dla siebie znajdziesz :).

      Usuń
  2. Sidonia, Sidonia i jeszcze raz Sidonia! Zaczęłam swoją przygodę w anime niespełna parę tygodni temu i chociaż po cichutku modliłam się o mangę to w życiu bym nie pomyślała, że faktycznie ją u nas wydadzą. Nie będę ukrywać, że to anime mnie zachwyciło a po mangę sięgnęłam, bo chciałam wiedzieć, co będzie dalej (co i tak jest wyczynem, bo zazwyczaj nawet jak jestem bardzo ciekawa to nie czytam w internetach), ale i tak papierowa wersja to dla mnie must have. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wierzyłam że coś u nas z tego gatunku wydadzą. Jestem straszną fanką mechów, kosmosu i tego typu rzeczy, więc Sidonia to jak spełnienie marzeń chociaż nie miałam jeszcze styczności z anime >.<.

      Usuń
  3. Też prawie zapomniałam o tym ich karnawale. Do tego nie trafiło się nic dla mnie. A przynajmniej na chwilę obecną nic sobie nie upatrzyłam, bo nie znam nic poza Bakumanem. Zerknęłam tylko na skany Bokura no Kiseki i przyznam, że zapowiada się lepiej, niż sądziłam (chociaż to jeszcze o niczym nie świadczy, bo oczekiwania miałam praktycznie żadne), ale chyba i tak nie kupię. Jeśli chodzi o Bakumana, to poprzestanę na anime, zwłaszcza że zatrzymałam się gdzieś na początku drugiej serii.
    A Blame i Sidonia? Coś bym z tego kupiła (oba to chyba jednak zbyt duże obciążenie dla portfela...), ale wciąż się jeszcze nie zdecydowałam. Fajnie, że Yumegari skupiło się na manhwach - zawsze to jakieś urozmaicenie, ale nie wiem, czy kupię Siestę. Priorytet na pewno będzie mieć Lady Detective. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz większy wybór na naszym już nie tak małym ryneczku. Szkoda tylko, że coraz trudniej znaleźć coś dla siebie. Ech, te zaprzeczenia -,-. A nawet jak już coś się chce to tak dużo tego, że brak finansów. Pomyśleć, że jeszcze nie tak dawno kupowałam większość tytułów ktòre wychodziły XD. Na szczęście znajdę jeszcze miejsce dla Sidoni i Bakumana. Te serie to dla mnie taki mały must have ;).

      Usuń