Zakupy mangowe

poniedziałek, 14 marca 2016

Nowości, nowości, nowości i "podsumowanie" lutego...

STUDIO JG



1
Tytuł : Fairy Tail
Autor : Hiro Mashima
Liczba tomów : 53 (dalej powstaje)
Gatunki : Akcja, przygodowe, komedia, ecchi, fantasy, magia
Premiera : 8 kwietnia 2016 (Pyrkon)
Nowy tomik co 6 tygodni



       Nie znam osoby, która nie słyszałaby o tym tytule. Wydaje mi się, że historia wróżek z gildii o cudownej nazwie "Fairy Tail" jest bardzo popularna, a za jej wydanie zabierał się już jakiś czas temu J.P.F- niestety z marnym skutkiem. Ku mojemu zdziwieniu tą nieosiągalną licencję zdobyło Studio JG i to dzięki nim będziemy mogli przeczytać historię Natsu, Lucy i pozostałych w naszym rodzimym języku. W wielkim skrócie tytuł ten opowiada o sile przyjaźni, a dzięki nieukrywanemu fanserfisowi, fajnym postaciom i nie najgorszej fabule zyskał rzesze fanów na całym świecie. Do pewnego czasu i ja się do nich zaliczałam, ale teraz zupełnie przestałam interesować się losem ich anime czy mangi, więc nie kupię (w dodatku przeraża mnie ilość tomów) żadnego tomiku, ale jestem pewna, że FT pobije jakieś rekordy sprzedaży. 


2
Tytuł : Log Horizon (Light Novel)
Autor : Mamare Touno, Kazuhiro Hara (rysunki)
Liczba tomów : 10 (dalej powstaje)
Gatunki : Akcja, przygodowe, science fiction, fantasy 
Premiera : Maj 2016
Nowy tom co 3 miesiące 



      Większość z nas uwielbia grać w gry z fabułą i ciekawą akcją. Włączając komputer czy pada można przenieść się do zupełnie innego świata, uciec od szarej rzeczywistości i odstresować się. Jednak co zrobić w sytuacji kiedy nie możesz wydostać się z wyimaginowanej krainy ? Taki los spotkał Shiroe i wielu innych graczy. Wszystko wydaje się być takie jak wcześniej,  zbieranie ekwipunku czy wbijanie kolejnych leveli, ale już starcie z "prawdziwym" potworem oko w oko jest przerażające i dla wielu miejsce dawnej zabawy staje się koszmarem. Czy w cyfrowej rzeczywistości rozwinie się funkcjonalne społeczeństwo, czy może wszystko obróci się przeciwko gamerom ?
      Jak widać JG znowu postanowiło wziąć się za LN. Mam nadzieję, że tym razem do wydania rzeczywiście dojdzie, a fani "Toradory" jak najszybciej dostaną swoje dawno obiecane książki. Mnie ten tytuł niezbyt interesuje, za bardzo przypomina mi "SAO", ale chciałabym przeczytać Accel World, który jak na ironię jest o podobnej tematyce, a jego autorem jest nie kto inny tylko Reki Kawahara.

3
Tytuł : Highschool DxD
Autor : Ichiei Ishibumi (scenariusz), Hiroji Mishima i  Zero Miyama (rysunki)
Liczba tomów : 8 (dalej powstaje)
Gatunki : Komedia, ecchi, fantasy, romans, szkolne, harem 
Premiera : Maj 2016
Tytuł dla Ośmiu Macek 



         Issey Hyodo marzy o własnym haremie. Niestety, jak na typowego bohatera tego typu serii nie jest on najpiękniejszy, a już na pewno nie najpopularniejszy. Wyobraźcie więc sobie jego zdziwienie kiedy na randkę zaprasza go naprawdę ładna dziewczyna. Wszystko przebiega idealnie do czasu gdy niewieście nie wyrastają skrzydła i nie przebija ona chłopaka włócznią. Na szczęście Isseyowi nie będzie dane zbyt długo przebywać w stanie niezdatnym do użytku ponieważ do życia przywraca go zjawiskowa diablica. W zamian za to chce mieć biedaka za sługę. Tym oto sposobem nastolatek wplątuje się w wojnę pomiędzy aniołami, diabłami i demonami, a tak zupełnie przez przypadek zdobywa dość egzotyczny harem.
      Kolejna popularna seria, która na pewno się sprzeda będzie wydawana pod szyldem Ośmiu Macek. Za mangę na razie nie będę się zabierać, ale mam w planach anime. Liczę na zabawny seans.


4
Tytuł : Golden Time
Autor : Yuyuko Takemiya (scenariusz), Umechazuke (rysunki)
Liczba tomów : 8 (dalej powstaje)
Gatunki : Komedia, romans 
Premiera : 8 kwietnia (Pyrkon)



         Banri Tada rozpoczyna właśnie nowe, studenckie życie. Jednak zanim zacznie robić co mu się żywnie podoba musi znaleźć swoją salę co dla pierwszorocznego wcale nie jest takie proste. Na swej drodze spotyka równie nierozgarniętego gościa jak on sam Mitsuo Yanasigawe. Chłopak tłumaczy głównemu bohaterowi, że wybrał tę właśnie uczelnie aby uwolnić się od swojej niezwykle nachalnej znajomej. Niestety wygląda na to, że dziewczyna okłamała kłamcę bo w tajemnicy przed Mitsuo zapisała się właśnie na ten uniwerek gdzie on zaczyna uczęszczać. Przed nimi 4 wspaniałe lata.... W dodatku wygląda na to, że Banri skrywa jakiś sekret.
     Obejrzałam kilka odcinków anime i było naprawdę zachęcające. Golden Time jest autorstwa duetu który stworzył "Toradorę", więc mam małe obawy bo to dzieło zupełnie nie wpadło w moje gusta. Myślę, że kupię na spróbowanie pierwszy tom i mam też cichą nadzieję, że polskie okładki będą trochę inne, te oryginalne są według mnie niezbyt interesujące.



5
Tytuł : Ajin
Autor : Sakurai Gamon (scenariusz), Miura Tsuina (rysunki)
Liczba tomów : 7 (dalej powstaje)
Gatunki : Przygodowe, horror, tajemnice, supernatural, seinen 
Premiera : Maj 2016 


        Istnienie Ajinów zostało odkryte siedemnaście lat temu. Są to niezniszczalne istoty, na które poluje cały świat. Badacze z każdego zakątku ziemi chcą poznać sekret ich nieśmiertelności, aby tego dokonać eksperymentują na nich w bardzo okrutny sposób. Pewnego dnia zwykły nastolatek Nagai Kei wracając ze szkoły wpada pod samochód. Dla świadków oczywistym jest, że nie miał szans na przeżycie, a mimo tego jego poturbowane ciało rusza się, wstaje- żyje. Chłopak dowiaduje się, że jest ajinem, z człowieka spadł do poziomu potwora, zwierzęcia. Wie, że od teraz nie może nikomu ufać, a jeśli da się złapać jego dni mimo niesamowitych zdolności regeneracji będą wypełnione cierpieniem.
     "Ajin" przypomina mi trochę "Tokyo Ghoul" i myślę, że będzie opierał się na podobnej koncepcji. Nie mam tej serii w planach, jak na razie anime w zupełności mi wystarcza. 

      Studio JG zapowiedziało te nowości już spory kawałek temu, a zanim udało mi się napisać o tym posta kolejne wydawnictwa znowu coś ogłaszały, tak więc wyszło tutaj naprawdę sporo nowości. Mimo, że JG proponuje same hity dla mnie wszyło (może) 1/5, chociaż trochę zaoszczędzę :P. Warto też dodać, że każdy pierwszy tom (a w przypadku FT nawet dwa) powyższych tytułów ma ukazać się przedpremierowo na Pyrkonie. Zobaczymy czy ten plan wypali. 



WANEKO


1
Tytuł : Forest of Lore 
Autor : Ichiha 
Liczba tomów : 1 (Jednotomówki Waneko)
Gatunek : Horror, miejsca legenda, supernatural, dramat 
Premiera : 27 czerwca 2016 



     „Forest of lore” to jedna z tych stron internetowych, na której można znaleźć historie z dreszczykiem, miejskie legendy i wszystko to, co wywołuje u człowieka gęsią skórkę. Wejść na nią mogą jednak tylko nieliczni, zaś tych, których życia nie zostaną przez nią całkowicie zmienione jest jeszcze mniej (i nie, nie są to zmiany na lepsze)… (opis zapożyczony ze strony Waneko  )
      Ostatnio coś sporo tytułów przypomina mi jakieś inne. I tak tutaj "Rorest of Lore" co prawda w minimalnym stopniu, ale kojarzy mi się z "Serial Experiments Lain" (chociaż nie mają ze sobą większego związku). Raczej nie kupię chociaż jeśli recenzje będą przychylne to kto wie. 



2
Tytuł : Hotarubi no Mori e 
Autor : Midorikawa Yuki 
Liczba tomów : 1 (Jednotomówki Waneko) 
Gatunek : Shoujo, zbiór opowiadań, okruchy życia, fantasy 
Premiera : 26 sierpnia 2016 
Tomik zostanie wydany w nowej wersji obwoluty 



     Jest to zbiór czterech nastrojowych historii, która jedna z nich dostała bardzo popularne anime. Opowiada o niesamowitej więzi trwającej przez lata miedzy dwojgiem niezwykłych ludzi. Oprócz tego będziemy mogli przeczytać o dwójce przyjaciół z dzieciństwa czy opuszczonym szkolnym budynku, z którego dochodzą dźwięki gitary. 
     Jako wielka fanka animowanej wersji "Hotarubi" na pewno nie przepuszczę takiej okazji, żeby wzbogacić się o papierową wersję. Zresztą z przyjemnością zapoznam się z innymi historiami autorstwa Midorikawy. 



3
Tytuł : Shiranui Kitanroku
Autor : Inai Kaoru 
Liczba tomów : 1 (Jednotomówki Waneko) 
Gatunek : Horror, tajemnice, supernatural, 
Premiera : 27 października 2016 




     Świat pełen jest strasznych i niepokojących historii, opowiadanych przy ognisku bądź przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Pewien tajemniczy mężczyzna podróżuje z miejsca do miejsca w poszukiwaniu takich właśnie historii aby je spisać i sprawić, aby nie zostały zapomniane. Ale czy historie które wyszukuje są naprawdę tylko strasznymi opowieściami? Co jeżeli jest w nich ziarno prawdy? (opis zapożyczony ze strony Waneko )
         Zaciekawił mnie motyw spisywania tych wszystkich historii przez jakiegoś człowieka, to bardzo oryginalny pomysł (albo przynajmniej ja o czymś podobnym nie słyszałam). I myślę, że to mnie właśnie kupi. No chyba, że tytuł ten okaże się totalną katastrofą, ale na to na szczęście się nie zapowiada. 





4
Tytuł : Half&Half 
Autor : Seo Kouji 
Liczba tomów : 2w1 (Jednotomówki Waneko) 
Gatunek : Ecchi, dramat, komedia, supernatural 
Premiera : 15 grudnia 2016 
Cena : 29,99 




        Śmierć jest zazwyczaj końcem czyjejś historii, ale w przypadku Shinchieho i Yuuki jest ona też początkiem czegoś nowego. Oboje dostają szansę na ponowne życie lecz pierwsze siedem dni po powrocie do świata żywych muszą spędzić razem, zaś po ich upływie muszą zdecydować, które z nich umrze. Jak bliskość ewentualnego końca oraz spędzanie dni i nocy w swoim towarzystwie na nich wpłynie ? I jaką decyzję podejmą ? (Opis zapożyczony ze strony 
      Muszę przyznać, że opis wygląda bardzo ciekawie. W dodatku dostaniemy wydanie 2w1 co jeszcze bardziej kusi. Jeśli elementy ecchi nie będą jakieś "nachalne" i w nadmiarze to zapewne się zdecyduję. 

        Waneko tym razem nie bawiło się w żadne karnawały tylko hurtem ogłosiło wszystkie nowości do serii JW. Jak widać mają zapełniony plan aż do końca roku, ale ja już jestem ciekawa co szykują na 2017 :D. Do ich jednotomówek nie podchodzę jakoś bardzo luźno i nie kupuję każdej w ciemno, więc te które mam mnie nie zawiodły i myślę, że kolejne trzy tytułu również przypadną mi do gustu. 





JPF


Tytuł : Drifters 
Autor : Kohta Hirano 
Liczba tomów : 5 (dalej powstaje) 
Gatunek : Akcja, przygodowy, komedia, fantasy, historyczne, samuraje, seinen 
Premiera : Maj 2016
Nowy tomik co 3 miesiące 




     Samuraj Shimazu Toyohisa zostaje przeniesiony do innego świata, podobnego do tych jakie znamy z najbardziej klasycznej fantasy. Tyle, że z jakiegoś powodu trafiają do niego znane figury z różnych okresów ziemskiej historii. Te wybitne jednostki dzielą się na robiących co chcą Drifters oraz szalonych, chcących zagłady świata Ends. (opis zapożyczony z portalu Tanuki )
      "Drifters" należy u mnie do tego typu mang, które kupiłabym w ciemno znając tylko autora. No bo, czy Kohta Hirano, twórca "Hellsinga" mógłby stworzyć coś złego ? Ja wierzę, że nie i z chęcią zapoznam się z historią Shimazu. 





DANGO 



Tytuł : Kryminalny smakosz 
Autor : Ichigo Tutu (rysunki), Ayame (scenariusz) 
Liczba tomów : 2 
Gatunek : shounen-ai 
Premiera : Przełom listopada i grudnia 2016
!!!Komiks (Polska manga)!!!



     Haruka marzył o tym aby stać się najlepszym kucharzem w Japonii. Wszystkie jego plany legły jednak w gruzach, kiedy Tora, syn szefa Yakuzy zatrudnił go w swoim lokalu- Saphirre. Dożywotni kontrakt z restauracją, który podpisał za Harukę jego ojciec, i nowe znajomości mogą dostarczyć problemów, ale i nadać jego życiu smakowitych barw ! (Opis zapożyczony z facebooka  Dango )
      Liczyłam na to, że kolejny tytuł od Dango nie będzie yaoi, ale niestety trochę się przejechałam. W dodatku "Kryminalny smakosz" jest autorstwa polek. Nie żebym miała coś do tego, staram się wspierać polskich twórców, ale tutaj to wydaje się być baardzo oklepaną historią, która jest baardzo wzorowana na tych japońskich. Życzę dziewczyną jak najlepiej, ale po smakosza raczej nie sięgnę. 



KOTORI 



Tytuł : Durarara !! (Light Novel) 
Autor : Ryohgo Narita, Suzuhito Yasuda (rysunki) 
Liczba tomów : 13 
Gatunek :
Premiera : 8 kwietnia (Pyrkon) 




      Historia zaczyna się wraz z przybyciem do Ikebukuro nastoletniego Mikado Ryuugamine, którego do przeprowadzki przekonał stary przyjaciel, Masaomi Kida, od kilku lat mieszkający już w Tokio. Będzie ciekawie, gdyż ta owiana złą sławą dzielnica jak magnes przyciąga różne indywidua. Miejsce, które jeszcze niedawno było świadkiem potyczek młodocianych gangów, wreszcie wydaje się spokojne, jednak między ludźmi nadal krąży plotka o Jeźdźcu bez głowy i nowym gangu zwanym „Dollars”. Co jakiś czas ludzie znikają bez śladu, w mieście postrach sieje nadludzko silny mężczyzna w stroju barmana, a wszystkiemu uważnie przygląda się pewien handlarz informacjami. Jak w tym wszystkim odnajdzie się nastolatek z prowincji? Przygodę czas zacząć! (opis zapożyczony z portalu Tanuki )
      Jeśli nie manga to może novelka ? Jestem trochę zaskoczona, że to właśnie Kotori zdecydowało się wydawać Drrr. Chyba kupię pierwszy tom bo opowieść Kidy i Mikado interesuje mnie o wiele bardziej niż "Zerowej Marii". Mam tylko wątpliwości co do tłumaczenia, więc jeśli po premierze opinie o nim będą dobre nie będę się długo wahać ;D. 





OBEJRZANE 
AVATAR LEGENDA KORRY



         W przeszłym miesiącu zaczęłam oglądać kilka kreskówek, ale zdecydowałam najpierw skończyć "Avatar: Legenda Korry". Byłam i wciąż jestem fanką Aanga, więc prędzej czy później musiałam wziąć się za kontynuację. Wydarzenia przedstawione w tym sezonie dzieją się kilkanaście lat po śmierci starego avatara, jego miejsce zajęła młoda, energiczna dziewczyna z plemienia wody, Korra.  Nastolatka opanowała już wszystkie żywioły oprócz powietrza. W tym celu ucieka ze swojej wioski aby uczyć się podstaw u jedynego nauczyciela, syna Aanga. W stolicy poznaje nowych przyjaciół i razem z nimi przeżywa niesamowite, i niebezpieczne przygody. 
      Jak na razie wszystko ogląda mi się szybko i przyjemnie, ale po Avatarze spodziewałam się trochę czegoś innego. Oczywiście poleciłabym tę serię każdemu, ale myślę że nic nie przebije sentymentu jakim darzę Aanga i starych przyjaciół. 



PRZECZYTANE 
CZERWONA KRÓLOWA


       Promocja tej książki była ogromna. Wszędzie można było natknąć się na jej zapowiedź, opis bądź okładkę. Naprawdę nie wiem dlaczego niektóre pozycje tak bardzo starają się wybić kiedy inne, zazwyczaj lepsze są pomijane. Ale to nie o tym powinnam tutaj pisać. "Czerwona Królowa" ostatecznie i w moje ręce trafiła, i muszę przyznać, że nie była najgorsza. Kiedy czytałam początek byłam autentycznie ciekawa jak dalej potoczą się losy głównej bohaterki, ale im dalej brnęłam w historię przekonywałam się, że fabuła jest przewidywalna. Ostatecznie koniec nawet mnie zaskoczył i wszystko było by fajnie gdyby nie wrażenie, że wątek romantyczny tej powieści był wzorowany chociażby na "Darze Julii", i innych podobnych, post-apokaliptycznych książkach dla nastolatek. 
      Podsumowując "Czerwona Królowa" jest idealna dla osób, które lubią coś "poważnego" w dość lekkiej formie, tak na kilka wieczorów. Nie jest to nic odkrywczego, ale wielu przypadła do gustu (chociażby dla tego wygrała w głosowaniu na najlepszą książkę roku 2015 na link) 



         Ten post miał pojawić się za podsumowanie lutego (bo nic nie kupiłam ;-;) jakieś 2 tygodnie temu, ale trochę się nie udało. Ostatnio postanowiłam wziąć się za siebie i pisać więcej, więc mam nadzieję, że tym razem mi się uda :). 

Macie zamiar kupić coś z ostatnich nowości ? Czytaliście "Królowe" lub oglądaliście "Korre"? :D 


Komentujcie, obserwujcie !
Do następnego !

10 komentarzy:

  1. Ja pamiętam jak kiedyś JPF ogłosił, że niby będą wydawać "Fairy Tail" jak skończą wydawać "Naruto". Ciekawe, czemu z tego zrezygnowali?
    Z nowości czekam na "Hotarubi no Mori e" <3
    Nie oglądałam ani "Korry" ani nie czytałam "Czerwonej Królowej" XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podali jakiegoś konkretnego powodu z tego co pamiętam. Pewnie jakieś problemy ze strony japońskiej. Nie powinni ogłaszać, że coś wydadzą jeśli nie jest to pewne na 100% ;D.
      W takim razie polecam XD.

      Usuń
  2. Ja jestem zainteresowana "H&H" i Hotarubi od Waneko. Fairy Tail raczej mnie nie jara, nad Ajinem dalej się zastanawiam, bo ma cudne obwoluty. Tak 2/10 dla mnie te nowości, ale to chyba lepiej dla mojego portfela. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Już parę razy przymierzałam się do FT, ale to chyba nie dla mnie, więc i mangi nie kupię. W sumie zapowiedź Golden Time mnie zdziwiła, anime jakoś przemęczyłam, ale kompletnie mnie rozczarowało. Może manga jest lepsza, ale nie zamierzam tego sprawdzać. Na Ajin prawdopodobnie się skuszę, ale na razie czekam na ukazanie się wszystkich odcinków anime. Z jednotomówek na pewno kupię Hotarubi; Shiranui prawdopodobnie też, a o Forest of Lore wolę najpierw przeczytać jakieś opinie. Half&Half też do przemyślenia.
    O! Nowość Dango jakoś przegapiłam. Historia rzeczywiście zdaje się być mocno oklepana, ale może coś z tego będzie. ;) Drrr chyba kupię, jakoś mnie kusi ta LN (no i chciałabym w końcu jakąś przeczytać, bo na razie mam za sobą tylko HFOD KattLett).
    Korry oglądałam tylko kilka odcinków, chociaż jestem ciekawa dalszych wydarzeń. Od czasu do czasu sobie obiecuję, że jeszcze to nadrobię, ale zawsze znajdzie się coś innego do oglądania. Poza tym z charakteru bardziej pasował mi chyba poprzedni Avatar. ;)
    Czerwoną królową chciałam przeczytać, ale jakoś nie było okazji. I chęć w sumie też już mi przeszła, a skoro piszesz, że rewelacji nie było, to chyba sobie odpuszczę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie też chciałabym jakąś przeczytać i tak samo jak Ty przejrzałam tylko HFOD, która była średnia swoją drogą :V. A Durarara może wyjść całkiem dobrze w formie powieści :D.
      Aang był najlepszy, Korra jest według mnie trochę wkurzająca XD.

      Usuń
    2. Też coś tak czuję, że Durarara dobrze wypadnie w tej wersji. :D
      Dokładnie! ^^

      Usuń
  4. Ajina oglądam i mangę chętnie też bym zakupiła, ale nie wiem, czy będzie mnie stać. Hotarubi no Mori e chcę mieć, ale nie wiem jeszcze, czy po polsku, czy w oryginale. ^^ Nowelkę Durarary może sobie zakupię… Manga mnie nie podnieca (czytałam w necie i mnie nie zachwyciła, w przeciwieństwie do anime, które uwielbiam).
    Korrę od dawna chcę obejrzeć! Muszę wreszcie znaleźć na to czas. Ale najpierw odświeżę sobie Legendę Aanga, lubię do tego wracać. :3
    Czerwoną królową chętnie przeczytam, tyle że też nie wiem kiedy, bo z czasem u mnie krucho. :/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też oglądam Aija (bardzo wolno, ale jednak XD)i nie jestem zbytnio przekonana :/. Uuuu, widzę że duża fanka :D. Jakoś do mangi Drrr nigdy mnie nie ciągnęło, o wiele bardziej chcę poznać pierwowzór :).
      Legendę Aanga zawsze miło sobie przypomnieć :D.

      Usuń
  5. Fairy Tail nie lubię na tyle, żeby kupować, zwłaszcza od tak niepewnej firmy jak SJG, ale wezmę od nich Log Horizon, jeśli tylko szczęście mi dopisze. No i rzecz jasna Drrr!! od Kotori, ktoś w ogóle nie czekał na tę LNkę? Marzyłam o niej dosłownie od lat! Drugi sezon anime zgwałcił mnie przez oczy pierwszym odcinkiem, o nie nie nie, zmiana studia to było złe posunięcie. Teraz jeszcze tylko Baccano! do pełni szczęscia, jakby zobaczyła newsa, że wydają, to chyba bym się popłakała.
    No i jednotomówki od Waneko zawsze na propsie, znów tylko ja i Waneko znamy te niszowe, fajne mangi ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nawet jeśli lubiłabym FT i tak bym nie kupiła bo za dużo XD. Mam duże nadzieję co do LN Drrr, oby była dobrze przetłumaczona itd. bo rzeczywiście chyba wszyscy na nią czekali :D.
      W takim razie polecasz H&H ? Bo jeste mega ciekawa tego tytułu :).

      Usuń