Zakupy mangowe

niedziela, 9 sierpnia 2015

Nowości szał

NOWOŚĆ OD J.P.Fa



Tytuł : Pieśń Apolla (Apollo no Uta) 
Autor : Osamu Tezuka
Liczba tomów : 2 (Seria Mega Manga)
Gatunki : Dramat, romans, science-fiction
Premiera : 3 października 2015 (tom 1)

     "Pieśń Apolla" opowiada o tragicznej podróży poprzez czas i przestrzeń. Shogo to młody człowiek cierpiący na poważny uraz psychiczny powodujący ataki agresji w momencie ujrzenia jakiegokolwiek aktu intymności i miłości u innych. Jego nienawiść sprowadza na niego tragedię – będzie doświadczał uczucia nieszczęśliwej miłości przez wieki. Historia potoczy się od nazistowskich okrucieństw II wojny światowej do futurystycznej dystopii, gdzie klonowanie ludzi jest codziennością. Czy doznanie tak wielkiego cierpienia może uleczyć nienawiść? (opis zapożyczony ze strony J.P.Fantastica na Facebooku )
      Brzmi bardzo ciekawie i w sumie poważnie (choć po pierwszym przeczytaniu opisu miałam mieszane uczucia). Ta początkowa kreska "boga mangi" jednak niezbyt do mnie przemawia (głównie rysowanie ludzi), więc raczej nie kupię, ale dla fanów pozycja obowiązkowa. (nie wykluczam, że sama się na nią skuszę za kilka lat)



NOWOŚCI Z KARNAWAŁU WANEKO (trzeciego)

Dzień 1


Tytuł : Vitamin
Autor : Suenobu Keiko 
Liczba tomów : 1 (seria Jednotomówki Waneko)
Gatunki : Dramat, szkoła, prześladowanie, okruchy życia 
Premiera : 26 kwietnia 2016 
Ograniczenia : 18 lat 

      Szkoła nie zawsze jest miłym miejscem. Czasami wystarczy jedna rzecz, aby życie któregoś z uczniów zmieniło się w piekło a wszyscy dotychczasowi „przyjaciele” i „koledzy” zwrócili się przeciw niemu. O tym właśnie opowiada „Vitamin” – o dziewczynie, która z dnia na dzień staje się obiektem okrutnych kpin i zaczepek, o jej prześladowcach, o obojętności rodziców i nauczycieli. Czy głównej bohaterce uda się znaleźć w sobie siłę, aby się podnieść i walczyć?

      Jestem ciekawa tego tytułu, byłabym bardzo pozytywnie zaskoczona jeśli jakiś rozdział byłby prowadzony z perspektywy prześladowcy, ale wątpię żeby takie coś się ukazało w mandze dla nastolatków (?). Zastanawia mnie też pewien kadr z tego tytułu, który można znaleźć na google grafika... . Mam nadzieję, że żadnych "miłosnych" akcji tam nie będzie. 


Dzień 2





Tytuł : Dragons Rioting 
Autor : Watanabe Tsuyoshi 
Liczba tomów : 6 (dalej powstaje)
Gatunki : Ecchi, sztuki walki, akcja, komedia, szkoła, 
Premiera : 1 połowa grudnia 2015 

      Rintaro jest mistrzem sztuk walki (tak samo zresztą jak jego ojciec, który wszystkiego go nauczył), więc jego ataki są w stanie kruszyć skały, wyrywać drzewa z korzeniami i wiele, wiele więcej, ale nawet jego umiejętności i wszystkie potężne techniki które zna nie uratują go, jeżeli… za bardzo się podnieci. Cierpi on bowiem na rzadką chorobę, w wyniku której każde podniecenie się może się dla niego skończyć zawałem serca. Jako że Rintaro nie spieszy się za bardzo na tamten świat, poszedł nawet do liceum w którym uczą się sami chłopcy, ale, jak pewnie się domyślacie, nie wszystko poszło zgodnie z planem i wylądował w szkole w której 99% uczniów to dziewczyny! Jakby tego było mało, już pierwszego dnia wplątał się w szkolną wojnę toczoną pomiędzy trzema „smoczycami” – wyjątkowo silnymi (i pięknymi) dziewczynami! Po której stronie się opowie? Czy jego umiejętności okażą się wystarczając? I czy, otoczony ze wszystkich stron przez piękne laski, w ogóle dożyje pierwszego dzwonka?! Odpowiedzi na te pytania poznacie podczas lektury tej pełnej akcji, humoru i pięknych widoków (cycków, znaczy się) mangi!
      Coś fabularnie troszeczkę przypominającego nowość od J.P.Fa, TROSZECZKĘ. Jak dla mnie brzmi to jak jakiś totalny gniot, odpycha mnie już sama okładka. Byłoby z tego jakieś słabe, sezonowe anime. Nic do ecchi nie mam, "Hatsukoi Limited" na przykład podobało mi się. Może ta manga też jest dobra, ale ja nie mam zamiaru się o tym przekonywać. 


Dnień 3 




Tytuł : Hirunaka no Ryuusei 
Autor : Yamamori Mika 
Liczba tomów : 12 (seria zakończona)
Gatunki : Shoujo, szkoła, okruchy życia, komedia 
Premiera : 18 kwietnia 2016 

      Przeprowadzki nigdy nie są łatwe, o czym niestety musi przekonać się 15 letnia Yosano Suzume, która z powodu pracy swojego taty musi przeprowadzić się z małej wsi do wielkiego Tokio i zamieszkać ze swoim wujkiem. Jak można się spodziewać ogrom miasta odrobinę ją przytłacza i dziewczyna gubi się w drodze z dworca, ale z opresji ratuje ją pewien dziwnie ubierający się facet. Prawdziwy szok czeka ją jednak pierwszego dnia w nowej szkole, kiedy okazuje się, że jej wcześniejszy wybawca jest jej wychowawcą! Co wyniknie z tej sytuacji? Czy dziewczyna odnajdzie się w nowym miejscu ? 
       W końcu coś co znam i nawet kawałek czytałam. Nie jest to nic wyjątkowego, ale jak "Horimiya" się skończy (już  piszę o jej końcu chociaż nawet się nie zaczęła -,-) to pewnie zacznę kupować. Przecież dobry romans nie jest zły :D. Ostatnio same szkolne romanse w sumie, mam nadzieję, że przyjdzie czas i na te nieco poważniejsze. "Hirunaka" wejdzie za "Ścieżki młodości", a tytuł będzie tłumaczony. 


Dnień 4 




Tytuł : Gekkou Gurashi ! 
Autor : Kaihou Norimitsu, 
Liczba tomów : 5 (dalej powstaje)
Gatunki : seinen, survival, akcja, dramat  
Premiera : Marzec 2016 

      Yuki kocha swoją szkołę. Kocha do niej chodzić, spotykać się z kolegami i koleżankami, słuchać tego co mają do powiedzenia nauczyciele, ale jej miłość do Klubu „szkolnego życia” przebija wszystko inne. Razem ze swoimi koleżankami spędzają mnóstwo czasu w budynku szkoły (właściwie to aż ciężko sobie przypomnieć, kiedy ostatni raz wychodziły na zewnątrz…) Wyjście, aby zająć się ogródkiem warzywnym na dachu lub czymś podobnym zawsze musi odbywać się w parach (ostatnio na terenie szkoły kręci się zadziwiająco dużo chuliganów i innych rozrabiaków, których należy ponoć za wszelką cenę unikać a już zwłaszcza nie dać się im złapać) Ale nawet pomimo tego wszystkiego szkoła nadal pozostaje ukochanym miejscem dla Yuki… Pytanie tylko, czy wszystko jest takie jakim się wydaje?W końcu nawet coś na pierwszy rzut oka ślicznego i ładnego może skrywać jakiś mroczny sekret, prawda?
      No dobra, tego się zupełnie nie spodziewałam. Moe dziewczynki+ zombie, tak ? Jest anime, podobno od drugiego odcinka robi się lepsze, podobno wszyscy, którzy myślą, że ten tytuł jest o tym o czym napisałam wyżej będą zaskoczeni kiedy wezmą tomik do ręki. Podobno też Waneko zachęca fanów "Madoki" do kupna bo może się im spodobać. Podobno... . Raczej nie moje klimaty, więc nie skorzystam. 


Dzień 5




Tytuł : Gangsta 
Autor : Kousuke 
Liczba tomów : 7 (dalej powstaje)
Gatunki : seinen, akcja, 
Premiera : Kwiecień 2016 

      Ergastulum- prawdziwe miasto bezprawia, gdzie rządzi przemoc, pieniądze świadczą o twojej wartości, a korupcja jest chlebem powszednim. Nick i Worick nie są bynajmniej jedynymi sprawiedliwymi w tym przeklętym mieście, wręcz przeciwnie, przyjmują zlecenia zarówno od mafii, jak i policji, a za pieniądze zgodzą się wykonać zadanie, którego nikt inny nie odważy się przyjąć. (opis anime zapożyczony ze strony Tanuki)
      Opisu mangi nie mogłam znaleźć, ale anime jest chyba o tym samym, więc mam nadzieję że nie popełniłam żadnego błędu. Seri TV jak na razie obejrzałam trzy odcinki (i mam zamiar kontynuować), każdy jest utrzymany w "mafijnych", brutalnych klimatach, nie dostaliśmy jeszcze wątku przewodniego, ale będzie to zapewne coś związanego z przeszłością głównych bohaterów. Raczej kupie bo powoli zaczyna brakować mi "Dogsów", a kolejna  poważniejsza seria przydałaby się na mojej półeczce. 





Tytuł : Utsuro no Hako to Zero no Maria 
Autor : Mikage Eiji, Tetsuo 
Liczba tomów : 7 (seria zakończona)
Typ : Light Novel 
Gatunki : Shounen, tajemnica, supernatural, psychologiczne 
Premiera : Luty 2016 

      Puste Pudełko i Zerowa Maria opowiada o Kazukim Hoshino, który jest przywiązany aż za bardzo do swojego codziennego życia. Pewnego dnia w jego klasie pojawia się nowa uczennica, Aya Otonashi, po raz 13180-ty i zapowiada, że "złamie" chłopaka nie ważąc na otaczających ich uczniów. Kim jest tajemnicza dziewczyna, i o co chodzi z tytułowym pudełkiem ? 

       Waneko strasznie zaskoczyło mnie tym, że zdecydowało się wydać LN, miałam nadzieję że pozostaną czysto mangowym wydawnictwem. Jeśli chodzi o sam tytuł to coś mi się o nim o uszy obiło (w końcu ma pierwsze miejsce w top light novel na MALu), ludzie zresztą strasznie sobie chwalą, ale nie jestem do końca przekonana. Nie podobają mi się okładki za bardzo (bo wszędzie ta sama postać) no i opis jakoś mnie nie kupił. Pożyjemy, zobaczymy i przeczytamy jakąś recenzje (wtedy się zdecyduję czy się za to zabiorę). 

      Tak oto Karnawał nowości Waneko dobiegł końca. Nie był on jakiś najgorszy, ale dla mnie zdecydowanie nie najlepszy. Żadnego tytułu nie kupię na 100% za to 4 mnie zainteresowały, a 2 uważam za totalny nie wypał. Podsumowując: było całkiem nieźle. Warto wspomnieć, że każda nowość była zapowiedziana poprzez filmik, który pokazywał co by było gdyby jakiś zdesperowany fan chciał dowiedzieć się co wydadzą przed oficjalnym ogłoszeniem. Nieźle się przy nich bawiłam. Więcej informacji i filmowe osiągnięcia wydawnictwa możecie zobaczyć na ich stronie- klik 





NOWOŚCI OD KOTORI 




Tytuł : Nemureru Tsuki 
Autor : Kano Miyamoto 
Liczba tomów : 2 (seria zakończona) 
Gatunki : Dramat, romans (yaoi), zagadki/tajemnice 
Premiera : Luty 2016 

      Akihiko odwiedza rodzinny dom swego zmarłego ojca. Lecz to nie sentymenty motywują go do wyjazdu. Chłopak postanawia sprawdzić, czy klątwa ciążąca nad męską częścią jego rodziny jest prawdziwa. Jeśli tak – nie pozostało mu zbyt wiele życia.
Już pierwszej nocy po przyjeździe śni o dziwnym mężczyźnie, a kiedy spotyka go naprawdę, ze zdumieniem odkrywa, że przeniósł się w czasie. Powrót do rzeczywistości jest równie zaskakujący. Każdy kolejny dzień przynosi nowe pytania bez odpowiedzi, a Akihiko czuje coraz większą presję, by odkryć rodzinną tajemnicę. Czy byty niematerialne, które zaczął widywać, świadczą o rozchwianiu jego psychiki, czy może są dowodem na to, że klątwa istnieje naprawdę?
       Brzmi całkiem ciekawie i jak na yaoica poważnie, więc pewnie sporo osób kupi, ale ja podziękuję. Tytuł zajął 9 miejsce w ankiecie Kotori. 




Tytuł : Kobini-kun  
Autor : Junko 
Liczba tomów : 1  (zakończone) 
Gatunki : Romans (yaoi)
Premiera : Grudzień 2015 

      Hiroshi rzucił szkołę i przez prawie rok nie opuszczał domu, żyjąc na rachunek rodziców. Pewnego dnia postanawia rozpocząć pracę w sklepie wuja. Pierwszy, od długiego czasu, kontakt ze społeczeństwem był przerażający. Sytuacji nie polepszał fakt, iż kolega z pracy Hiroshi'ego, Yamai, nie należał do ludzi najmilszych. I to jego straszne spojrzenie… Czy Hiroshi przełamie swój strach i poradzi sobie w pracy?
      Żałuję, że nie przeczytałam na Centrum Mangi jak była okazja. Historia raczej niezbyt oryginalna, ale coś czuję, że przyjemna. W dodatku ma śliczną kreskę (w końcu dowiedziałam się skąd jest ten cudny art chłopaka w czarnych włosach z kotkiem <3). Chyba kupię i zacznę zbierać mangi od Junko bo wydają się być naprawdę dobre. Tomik zajął pierwsze miejsce w ankiecie. 


     Naprawdę dużo tych nowości zostało zapowiedzianych w mniej więcej tym samym czasie. Raczej nie opłacało mi się robić z tej notki dodatku do innej, jest zdecydowanie za długa. Pewnie każdy znalazł coś dla siebie bo wybór jest duży. Rozwija się ten nasz ryneczek, oj rozwija... >,<. 


Komentujcie, obserwujcie
Do następnego !










       








12 komentarzy:

  1. Po przeczytaniu "Pluto" nabrałam ochoty na coś od Tezuki, więc "Pieśń Apolla" byłaby do tego dobrą okazją. :3
    "Vitamin" nie znam, ale chyba się skuszę, zwłaszcza że to jednotomówka. "Dragons Rioting" kompletnie nie dla mnie. "Hirunakę" miałam sprawdzić, ale jak widać nie zdążyłam, raczej nie kupię (choć kto wie... ;)). "Gangsta" bym chyba kupiła, zdecyduję po skończeniu anime. Uwielbienie dla Junko (ta kreska ♥) przeszło mi już jakiś czas temu, ale dla "Konbini-kun" zrobię wyjątek. "Nemureru Tsuki" podobno dobre, więc może się na nie zdecyduję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jednotomówki zawsze warto zainwestować (a w dobre (bo podobno Vitamin dobre)tym bardziej) :). "Hirunaka" jest całkiem przyjemna. Chyba też zdecyduję co dalej z Gangstą po anime. Muszę sprawdzić czy od Dogsów totalnie zjechane.

      Usuń
  2. W Vitamin tylko na początku będą ,,miłosne akcje", ale będą one uzasadnione. Problem zmuszania do współżycia w związku bardzo :C
    Mnie okropnie, ale to okropnie brakuje DOGSów, ale tak zdesperowana, żeby kupować Gangsta to jeszcze nie jestem :D Aż sprawdzę daty wydania, bo to podpada pod chamską zżynkę. Ech, no jasne, że DOGSy wyszły znacznie wcześniej.
    Mangi Miyamoto Kano są super, uwierz :D To spory postęp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gangsta mnie kusi >,<. Jeszcze się zobaczy najwyżej. Okładka jej mangi taka mroczna :O. Jeśli o yaoice to na razie celuję tylko w jednotomóki :).

      Usuń
  3. Eh, eh...w ciągu następnego roku zbankrutuję :<<<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam nadzieję, że mój portfel jeszcze trochę pożyje ;-;.

      Usuń
  4. Ostatnio wydawnictwa zaszalały. Mnie przede wszystkim cieszy Konbini-kun bo to bardzo sympatyczna manga, ale oba tytuły od Kotori kupię. xD Waneko niestety tym razem w mój gust nie trafiło, natomiast Pieśń Apolla od JPF'u planuję kupić. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Waneko przegrało ;P. W sumie lubię jak na raz kilka wydawnictw coś zapowiada bo fajnie to porównywać XD.

      Usuń
  5. Nowości Kotori bardziej trafiły w moje gusta. Mangi Junko są lekkie i takie nie zobowiązujące. Z kolei Nemureru Tsuki mnie zainteresowało. Szkoda tylko, że tak późno :( Piesn Apolla korci kupnem, jak zresztą każda Mega Manga, ale summa summarum cena zawsze studzi zapal. Trzeba oszczędzać! Jakie to trudne postanowienie : o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy mangi Junko są bardziej yaoi czy shounen-ai ? Mega mangi są o wiele droższe od tych "standardowych", więc jeszcze żadnej nie mam, ale z chęcią bym jakąś przeczytała :).

      Usuń
    2. Z tego co pamiętam to w mangach Junko występuje scena łóżkowa, ale tylko pod koniec, jako dodatkowy rozdział. Więc to taki shounen-ai z bonusikiem dla fujoshi x). Mimo to ręki nie dam sobie uciąć.
      Sama posiadam tylko jedną Mega Mangę (7 miliardów igieł). Miałam szczęście, bo trafiłam na mangę używaną z bardzo dobrą ceną dla kupującego :).

      Usuń
    3. O to jeszcze bardziej mam ochotę na mangi od tej pani :D. Ostatnio też zastanawiałam się nad tą mega mangą, ma ładną okładkę i wydaje się ciekawa. Na sklepie JPFu mam wystarczająco ilość punktów żeby na nią wymienić, ale cały czas zastanawiam się nad innymi rzeczami -,-.

      Usuń