Zakupy mangowe

piątek, 2 października 2015

Zakupy mangowe- podsumowanie września + Zoo.

WRZESIEŃ 




1. Spice & Wolf tom 1 
2. Toradora tom 1
3. 5 cm na sekundę tom 2 
4. PMMM: The movie-Rebelion tom 4
5. Śmiech w chmurach tom 4 
6. Kuroko's Basket tom 5 
7. Orange tom 4 
8. Karneval tom 13




STUDIO JG



       Jako, że niedawno kończył mi się "termin ważności" punktów z programu partnerskiego w sklepie Yatta.pl postanowiłam wymienić je sobie na dwie mangi  (do wyboru były jeszcze kubki, ale nieszczególnie mnie porwały). Większość z proponowanych tomików już mam, ale na szczęście znalazłam coś dla siebie. Już od jakiegoś czasu zastanawiałam się nad kupnem "Spice & Wolf", więc była to idealna okazja. Tytuł ten opowiada o wilczym bóstwie urodzajów Horo (Holo) i podróżnym kupcu Lawrencym, który postanawia pomóc pół kobiecie w dotarciu na północ gdzie ma znajdować się jej dom. Jak na razie mamy jedynie wprowadzenie, zwiedzenie kilku miast i poznanie niemałych umiejętności Horo. W komiksie znajdzie się kilka kolorowych stron akurat na dość ważnej scenie bo kiedy Lawrence po raz pierwszy spotyka boginkę (Uwaga! Cycki w kolorze). Nic nie jest ocenzurowane co z jednej strony pozytywnie mnie zaskoczyło, ale i trochę zdziwiło. No bo jak to tak brak oznaczeń [+18] czy jakich kolwiek ostrzeżeń  (nie licząc dopisku "komiks dla dojrzałego czytelnika" z tyłu okładki). Kreska trochę odmładza nam głównego bohatera w porównaniu do anime (tam wydawał mi się zbyt stary, tutaj za młodu XD) i jest dość chaotyczna, ale da się to przeżyć. Fajnie byłoby sobie odświeżyć przygody tej niecodziennej pary w większej ilości, ale boję się że niektóre momenty mogą mnie zanudzić.
         Szczerze mówiąc, nie lubię "Toradory". Taki werdykt wydałam po obejrzeniu pierwszego odcinka anime. Taiga mnie irytowała i jakoś nie wpadł mi ten humor. Postanowiłam dać szansę mandze bo może jednak nie jest tak źle jak myślę (w końcu ta popularność nie bierze się znikąd). Jeszcze nie przeczytałam, ale mam nadzieję że moja opinia zmieni się na lepsze. Jeśli chodzi o samo wydanie to byłam przekonana, że komiks jest wydawany w powiększonym formacie 0.0.
      Ostatnią mangą od Studia jest "5 cm na sekundę", które przyszło mi wczoraj razem z tomikami od Waneko. Nie udało mi się ich dokładnie przeczytać, ale przejrzałam je jak najdokładniej XD. Pierwsza rzecz jaka rzuciła mi się w oczy była obwoluta. I nie dla tego, że jest ładna (chociaż nie odmawiam jej tego), ale z powodów technicznych. Była po prostu zniszczona, trochę brudna i porysowana z przodu, a z tyłu pognieciona i z wyżłobioną rysą. Na dniach mam zamiar napisać do sklepu (niech dokładne informacje zostaną nie ujawnione :P) z prośbą o wymianę. Mam nadzieję, że będzie można jej dokonać :/. Jeśli chodzi o historię to już się z nią żegnamy bo kończy się na tym drugim tomiku. Bohaterowie wciąż o sobie nie zapomnieli i siebie szukają, przez kolejne lata. Przez ten czas spotkaj jednak inne osoby, które obdarzą ich uczuciem. Czy je odwzajemnią ? Zakończenie wydaje się być zupełnie nie takie jak się spodziewałam >.<.


WANEKO




        Kolejna zakończona seria w mojej kolekcji to drugi spin-off "Puella Magi Madoki Magici" z podtytułem "The movie-Rebelion". Wszystko jest jeszcze bardziej pokręcone niż w drugim tomie i można się pogubić. Homura szaleje. Okazuje się, że może być jeszcze inny wróg oprócz inkubatora i wiedźm, sam diabeł ! Ni wiedźma, ni czarodziejka. Coś czuję, że lepiej będzie jak najpierw obejrzę film (który jest oryginałem), a dopiero później całą mangę bo to wszystko wygląda jakby było uzupełnieniem -,-.
      W "Śmiechu w chmurach" deszczowi braci próbują otrząsnąć się po wielkiej stracie, pojawia się masa wspomnień z przeszłości, a niebo wciąż się chmurzy. Na scenę wkracza też nowa bohaterka o białych włosach. Jeszcze tylko dwa tomiki do końca serii (dla mnie, bo Waneko już wszystko wydało XD), mam nadzieję że wszystko skończy się dobrze.
      W piątym tomie "Kuroko's Basket" Seirin wygrywa dosłownie jednym punktem z Shuutoku, w którym gra Midorima. Jak do tej pory był to ich najtrudniejszy mecz, ale na horyzoncie pojawia się supersilny Aomine i zakochana po uszy w Kurokocchim Momoi. Z ich spotkania zarówno "towarzyskiego" jak i na boisku nie może wyjść nic dobrego. A przy okazji to nie podoba mi się ta okładka >,<. 
      Czwarty a za razem przedostatni tom "Orange" zachęca do czytania piękną obwolutą. Niestety nie przeczytałam ani kawałka, ale mam zamiar zrobić to jak najszybciej. Będę starała się tak jak w przypadku "5 cm" o wymianę bo również nie jestem zadowolona ze stanu w jakim przyszedł tomik. Od pewnego czasu mam strasznego pecha ;-;. 
        Okładka trzynastego tomu "Karnevala" jest chyba najmniej ładna ze wszystkich, te ręce mnie przerażają. W końcu poznajemy szefa cyrku czyli człowieka- drzewo ! Twierdzi, że Gareki jest uroczy, nie mogę się z nim nie zgodzić :3. Na Kuronomei zostaje przypuszczony atak przez varugi. Jak poradzi sobie Tsubame i czy Cyrk dotrze na czas ? Końca tego tytułu nie widać, ale mam nadzieję, że autorka już wie jak go zakończyć. 





ZOO 

    W tą środę miałam okazję być we Wrocławskim Zoo pierwszy raz od naprawdę długiego czasu. Jestem naprawdę zadowolona z odwiedzin, ale kiedy patrzyłam w te smutne oczy niektórych zwierząt było mi ich strasznie żal :'). 











Komentujcie, obserwujcie !
Do następnego !





       

12 komentarzy:

  1. Byłam we wrocławskim ZOO trzy razy w te wakacje! Uwielbiam chodzić po ZOO, mam jakiś fetysz, ale naprawdę :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woooow naprawdę dużo razy XD. Ja po nim biegałam jak głupia z aparatem, chyba bardziej się tym jarałam niż młodsze dzieci :D.

      Usuń
  2. Chciałabym dorwać kiedyś Śmiech w chmurach w całości jakoś tanio, bo do tej pory nie było okazji. Madokę też muszę dorwać, Karnevala jakoś nie mam ochoty już kupować. No a z Orange zobaczymy co będzie w ostatnim tomie. Całkiem pokaźny stosik! c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno sprzedarz jest dość niska więc kompletu rzeczwiście można się naszukać. Z Madoką podobnie, zainteresowanie spada :/. Też nie mam jakiejś ochoty na kupowanie Karnrvala, historia wciągała na początku, teraz robi się nużąca. Niech będzie tragiczne zakończenie ! >.<.

      Usuń
  3. "Szczerze mówiąc, nie lubię "Toradory". Taki werdykt wydałam po obejrzeniu pierwszego odcinka anime. Taiga mnie irytowała i jakoś nie wpadł mi ten humor." miałam dokładnie tak samo! Ale zmieniłam zdanie po przeczytaniu mangi. to jest na prawdę lekki i przyjemny tytuł, dobrze się czytało (:
    Jakie zwierzaczkiiii :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mam nadzieję że i mi się spodoba :D. Było dużo słodziaków >.<.

      Usuń
  4. Nad Spice & Wolf już od dawna się zastanawiam, ale nie mogę się zdecydować. Toradora w wersji anime bardzo mi się podobała, jednak na mangę jakoś nie mam ochoty. Chętnie przeczytałabym recenzję Śmiechu w chmurach jak już skończysz, bo zatrzymałam się na dwóch tomach i nie wiem, czy czytać dalej. ^^'' Orange na pewno jeszcze nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że niedlugo skompletuję i postaram się coś skrobnąć. To fajna pozycja, ale na pewno nie obowiązkowa ^^". Do ostatniego Oranga jeszcze kawałek więc na spokojnie nadrobisz :D.

      Usuń
  5. Wspominałam już, że bardzo lubię jak dzielisz w podsumowaniach zakupione tytuły według wydawnictw? xD Pewnie tak, ale się powtórzę, że w ten sposób od razu człowiek wie co jest od kogo no i czyje tytuły najchętniej kupujesz. ^^
    Co do samych mang to osobiście zbieram tylko Karneval, z którym jestem o emm parę tomów do tyłu. ^^" Co do okładki to generalnie młodzi, ładni chłopcy lepiej się na nich prezentują od staruchów. hah ^^"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie grupowanie jest bardzo wygodne :D. Od Waneko zaczynam kupować coraz mniej(większość kompletuje) i myślę że jakby JG wydawało wszystko w terminie to od nich było by najwięcej. Oj tak młodzi wyglądają ooowiele lepiej XD.

      Usuń
  6. A u mnie nie ma wcale nic we wrześniu :<
    Będziesz kontynuować Spice&Wolf? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyczuwam biedę mangową na kolejne dwa miesiące :0. Jeszcze nie zdecydowałam ale jak nie będzie co czytać lub wszystko się po kończy to pewnie będę kontynuować :D.

      Usuń