Zakupy mangowe

niedziela, 1 listopada 2015

Moje zakupy mangowe- podsumowanie października + Przegląd ostatnich nowości wydawniczych

PAŹDZIERNIK 


1. Pandora Hearts tom 19 
2. No.6 tom 5 


       Październik jest takim miesiącem kiedy nic się nie chce. Nawet trochę się sprężyć i zdążyć do Empiku przed zamknięciem. Listopad pewnie również będzie dość ubogi bo czekam na promocje świąteczne. Mam zamiar obkupić się w grudniu :D. 

      "No.6" (Studio JG) jeszcze nie przeczytałam ponieważ nie kupiłam jak dotąd 4 tomu (5 miałam w prenumeracie). Jest to tak samo jak w przypadku trójki wersja limitowana z bookletem. Znajdziemy w nim słodko-gorzkie one shoty z odrobiną "czysto przyjacielskiej" miłości. 
       Pandorka tak szybko zmierza ku ostatniemu tomowi, że to aż przerażające. Trudno napisać cokolwiek nie zdradzając czegoś ważnego. Dostajemy mnóstwo odpowiedzi i widać, że autorka zaczyna zamykać wątki. Ten tomik jest moim ulubionym jak dotąd, dzieję się bardzo dużo, Alice jest w rozpaczy, ale Gil za to otrząsnął się z ostatnich szokujących prawd i wie, że poświęci wiele dla osoby, która zawsze była blisko niego. Jeszcze wszystko może się zdarzyć, Jun na pewno jeszcze czymś nas zaskoczy. 





WYDAWNICTWO DANGO



Tytuł : Monster Petite Panic 
Autor : Kanda Neko 
Liczba tomów : 1 (zakończone)
Gatunki : Szkolne, supernatural, yaoi 
Premiera : Styczeń 2016 
Cena : 21,90 
Ograniczenia : +18 

        Suzuki Kojirou należy do komitetu pilnującego porządek w liceum. Nie jest to jednak zwyczajna szkoła, uczęszczają do niej osoby o bardzo silnym Kago czyli mocy pochodzącej od najróżniejszych legendarnych istot. Nastolatkowi w tym trudnym zadaniu pomaga żywiołowy przewodniczący Asagiri Lauri. Chłopcy różnią się od siebie całkowicie, nawet ich Kago zupełnie do siebie nie pasuje, Suzuki włada wodą, a Lauri ogniem. Czy szkoła z nimi na pokładzie da radę przetrwać ? 
        Dango już wcześniej zapowiadało, że ich debiutanckim tytułem będzie yaoi. Jest to spowodowane zapewne chęcią "nazbierania" trochę pieniędzy bo jak wiadomo BL świetnie się u nas sprzedaje. Wybrali tytuł całkiem znanej autorki (nawet ja coś tam o niej słyszałam), więc myślę że może być ciekawy w dodatku ma uroczą kreskę. Mimo tego poczekam na ich kolejną nowość, może trafi ona bardziej w moje gusta. 




YUMEGARI




Tytuł : Forest of Gray City 
Autor : Jung-Hyun Uhm 
Liczba tomów : 2 (zakończone)
Gatunki : Shoujo, romans, okruchy życia, romans 
Premiera : Luty 2016 
Cena : 22,90 zł 

       26-letnia Yun-Ook Jang jest ilustratorką i przygotowuje ilustracje do magazynów. Ta robota przynosi jej jednak coraz mniej dochodów, oprócz tego jest zakupoholiczką, która kupuje wszystko co tylko wpadanie jej w oko. Jej zadłużenie może prowadzić nawet do odwiedzin komornika. Aby do tego nie dopuścić młoda kobieta postanawia znaleźć współlokatora. Wybór pada na pracownika baru, Bum-Moo Lee, który skrywa pewną tajemnicę. Od samego początku nie jest łatwo, napięcie aż czuć w powietrzu, a sprzeczki to codzienność. Czy relacje bohaterów ulegną poprawie ?
        Jestem jak najbardziej na "tak" dla tego tytułu. Opis od razu mnie zaciekawił, a fakt że jest to manhwa zachęca mnie do kupna jeszcze bardziej.



Tytuł : Tayu Tayu 
Autor : Yamatogawa 
Liczba tomów : 1 (zakończone)
Gatunki : Komedia, harem, hentai, szkolne życie, romans 
Premiera : Marzec 2016 
Cena : 29,90 zł 
Ograniczenia : +18 

       Syn zapracowanych przedsiębiorców Reiji musi przeprowadzić się na wieś. Podczas kąpieli na świeżym powietrzu chłopak przykuwa uwagę dwóch sióstr, Midori i Shiho. Od teraz jego życie będzie pełne wrażeń i przyjemności. Czy będzie w stanie wybrać tylko jedną z dziewczyn ? 
       Kolejny hentajec na naszym ryneczku znów autorstwa Yamatogawy. Ci którzy czytali "Witchcrafta" pewnie wiedzą czego można się spodziewać, w tej jednak historii nie ma ani odrobiny magii. Raczej nie skusze się na zakup ^^'''. Yumegari zapowiada, że niedługo ogłosi kolejne dwa tytuły z tego gatunku, tym razem innych autorów. 



J.P.F. 



Tytuł : Lady Oscar (Róża Wersalu) 
Autor : Riyoko Ikeda 
Liczba tomów : Wersja oryginalna 10/ wersja polska 3 Mega Manga 
Gatunki : Dramat, przygodowe, romans, historyczne, klasyk 
Premiera : 2016 
Cena za tom : 63 zł (A5, obwoluta) 

      W roku 1755 narodziła się trójka niezwykłych dzieci, których przeznaczeniem było spotkać się w Wersalu. W Austrii córka cesarzowej- Maria Antonina. W Szwecji potomek starego szlacheckiego rodu- Hans Axel von Fersen. We Francji szósta córka zasłużonego dla kraju generała- Oscar. Ojciec dziewczyny zrozpaczony faktem braku męskiego potomka postanawia wychować ją jak chłopca. Po kilkunastu latach młoda Maria Antonia przybywa do siedziby władców francuskich aby poślubić obecnego króla, Ludwika XVI, poznaje tam Oscar, która była już oficerem królewskiej gwardii. Staje się ona bliską przyjaciółką przyszłej królowej. 
       Najdłużej wyczekiwana manga w Polsce w końcu dostała zielone światło (jej wydanie zostało bowiem zapowiedziane w drugim tomie mangi "Aż do nieba"). Ta pozycja strasznie mnie kusi, w końcu to najprawdziwsza klasyka romansu. W dodatku to zbiorowe wydanie z pięknymi okładkami ! Jeśli tylko byłaby okazja zdobycia jej na jakiejś promocji nie wahałabym się ani chwili. 




WANEKO 


Tytuł : Adolf ni Tsugu 
Autor : Osamu Tezuka 
Liczba tomów : Wersja oryginalna 5/ wersja polska 2 (2,5 w 1) 
Gatunki : Seinen, dramat, tragedia, historyczne 
Premiera : Kwiecień 2016 (1 tom)
Cena za tom : 59,99 (165x235, twarda oprawa)

       W sierpniu 1936 roku w Berlinie wydarzyło się coś, co sprawiło, że losy trzech zupełnie innych osób zostały ze sobą nierozerwalnie połączone. Żydowski piekarz mieszkający w Japonii, jedyny potomek niemieckiego konsula i człowiek, który rozpętał najstraszniejszą wojnę w historii. Dzieli ich dosłownie wszystko, łączy tylko imię : Adolf. 
        Ta pozycja zupełnie nie pasuje mi do Waneko. Nie za ciężka tematyka jak na nich ? Osobiście nie kupię zapewne nigdy, naprawd przepadam za przeszłością Niemiec. Wydaje mi się, że "Adolf ni Tsugu" będzie strasznie kontrowersyjne. 


                              KOTORI  




Tytuł : Totally captivated 
Autor : YOO Ha jin 
Liczba tomów : 6
Gatunki : Komedia, dramat, akcja, romans, BL 
Premiera : Luty 2016 

       Jako to mówią ciekawość to pierwszy stopień do piekła. Przekonał się o tym Ewon, który przez nią wpadł w prawdziwe tarapaty. Nie dość, że stał się chłopcem na posyłki w mafii, ale również chłopcem do bicia mafijnego bossa. Czy uda mu się wyjść z tego w jednym kawałku ? 
       Podobno ma dużo fanów, ale ja się raczej do nich nie zaliczę ;). Jakoś nie moje klimaty. 

Oprócz tych zapowiedzianych nowości wyszedł niedawno długo wyczekiwany pierwszy tomik "Noragami". Okazało się że będzie droższy o ok. 3 zł, tak samo "Bestia z ławki obok". Dziwne, mam nadzieję, że Studio JG nie ma zamiaru podwyżyć cen wszystkich swoich tytułów.  


Komentujcie, obserwujcie ! 
Do następnego ! 


16 komentarzy:

  1. Jakoś nic mi nie przypadło do gustu :<
    Iris

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tylu zapowiedzi różnych wydawnictw też większość mnie nie zachwyca i z chęcią zobaczyłabym coś zupełnie innego w mangowej wersji na naszym rynku :((.

      Usuń
  2. Nie wydaje mi się, żeby Adolf był zbyt "ciężki" na Waneko, w końcu wydali Battle Royale, Hiroshimę, a teraz Lorda Bradleya :) No i na początku, gdy mieliśmy tylko dwa wydawnictwa, to Waneko właśnie było tym bardziej Niszowym i Artystycznym, podczas gdy JPF wydawał mainstream lecący w telewizji :)
    Bardzo podobają mi się rysunki Yamatogawy, więc Tayu Tayu z chęcią kupię. Różę Wersalu oczywiście też, i już się jaram zapowiedzią, że to nie ostatnia Ikeda na naszym rynku - po cichu liczę może na coś, co jeszcze nie ma skanlacji, ale przyjmę wszystko, i na to wznowienie Aż Do Nieba też, oczywiście, czekam :)
    Zarówno Noragami ani Bradleya jeszcze nie było w moim sklepie komiksowym w sobotę, ale to nawet lepiej, bo było całe mnóstwo innych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że BR i Hiroszima nie sprzedawały się zbyt dobrze, więc myślałam, że nie będą jak na razie próbować wydawać coś poważniejszego, a Lord nie jest dla każdego jak to cały czas podkreślają (dla mnie zdecydowanie nie). Chyba teraz role trochę się odwróciły :D. Życzę im wszystkiego dobrego (wysokich sprzedaży przede wszystkim XD) i aby wydali coś co mi bardziej się spodoba :P. No i kiedy J.P.F zapowiedział "Pieśń Apolla" Osamu Tezuka automatycznie zaczął kojarzyć się właśnie z nimi >.<.
      Im dłużej patrzę na ilustracje Yamatogawy tym bardziej jestem przekonana do tego, że są naprawdę dobre :D. Wznowienie Aż do nieba byłoby niesamowitą wiadomością. Zazdroszczę sklepu komiksowego w pobliżu *o*.

      Usuń
  3. A u mnie znowu bieda, nie ma nic.
    Boję się, że Lasu Miasta nie uda mi się wepchnąć do zakupowego planu, ale na pewno zmieszczę tam Różę Wersalu, czekałam na tę mangę od dawna, czytałam skany i naprawdę gorąco polecam, podręcznik do historii to może nie jest, ale niezaprzeczalnie warto, bardzo udane przedstawienie problemów francuskiego społeczeństwa i ta piękna kreska, zdecydowanie w moim guście. Hentacje też przygarnę, mwahahaha. Może nawet zrecenzuję. To straszne, że mój blog kojarzony jest głownie z hentajami, gore, yaoi i ecchi ;__;
    Adolf pasuje mi do Waneko, przed Mega Mangami to JPF był bardziej komercyjny ;) Waneko ma bardzo zróżnicowaną ofertę i wydała już dwie typowo wojenne pozycje – Cat Shit One i Hiroshimę. Wbrew narzekaniom malkontentów, zawsze konsekwentnie starali się wydawać też rzeczy dla starszych i lubiących krew: GTO, Jeże, Black Lagoon, DOGSy, Battle Royale, Deadman Wonderland, HOTD, a teraz jeszcze Higurashi. Jak się to pozbiera, to troszku tego jest.
    TC od Kotori moim marzeniem, na początku Omikami chciało wydać, ale się rozpadli ;__; Smutek był wielki.
    Ech, SJG to już nie wie, co robić, żeby nie upaść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się zastanawiam jakim cudem u mnie co miesiąc się coś pojawia 0.0.
      Kusisz Różą, naprawdę jestem nią podjarana *0*. Chwała zbiorowym wydaniom (w przystępnej cenie). Hyhyhyhy czekam na tą recke :D. Dzięki Tobie można poznawać nowe horyzonty ! :3.
      O czym jest Cat Shit One, okładki ze zwierzątkami trochę mnie odstraszają. Rzeczywiście sporo, ale i tak do końca życia będą kojarzyć mi się z młodzieżówkami ;-;..
      Takie dobre ? :D. Ja nawet nie pamiętam takiego wydawnictwa :'''(. Jeszcze trochę pożyją, mam nadzieję, mimo ich licznych wad lubię ich XD.

      Usuń
  4. Warto kupować No.6? Anime wcale mnie nie porwało, do mangi jakoś też mnie nie ciągnie, ale tak się zastanawiam. xD
    Coś obiło mi się o uszy, że Pandora już się kończy. Kojarzysz, ile właściwie ma mieć tomów? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła jest no nie najlepsze moim zdaniem, średnio mi się podoba, ale w głównych bohaterach jestem zakochana. Szczur i Shion są naprawdę uroczy >.<. Czy tyle wystarczy żeby coś kupić ? Są lepsze tytuły na naszym rynku :).
      Pandora kończy się z tomem 24. Czyli jeszcze tylko 5 ;-;. Świetna historia :D.

      Usuń
  5. Ech, dziś przeczytałam dopiero piąty tomik Pandory. Chcę więcej, a nie mam. ;____;
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, jak się już wciągnie to chciałoby się całe na raz przeczytać ;-;.

      Usuń
  6. Te wszystkie dodatki do No.6 kuszą, ale skoro do tej pory nie zdecydowałam się kupować tej serii, to chyba w dalszym ciągu tak pozostanie. Już nie mogę się doczekać nadrobienia Pandory, obym wkrótce trafiła na jakąś dobrą promocję czy coś. ^^
    Też poczekam na następny tytuł od Dango. Na Forest of Gray City może się zdecyduję (choć jeszcze nie mam pewności), zwłaszcza że to tylko dwa tomy. Kto by pomyślał, że tak szybko doczekamy się kolejnego hentaia (choć i tym razem sobie odpuszczę). Też mnie kusi Róża Wersalu. Co do Adolf ni Tsugu, chyba poczekam na jakieś opinie i dopiero wtedy zdecyduję. Totally captivated kompletnie nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatki są naprawdę fajne ^^. Niedługo będę pewnie wszędzie świąteczne promocje, więc myślę że znajdziesz jakąś ciekawą :D. Najbardziej do The Forest przekonuje mnie właśnie ilość tomów, no i oczywiście opis. Z tymi hentamjami to podobnie jest jak było z LN, najpierw jedno wydawnictwo zapowiedziało, a teraz prawie każde o nich myśli albo już się na jakiś tytuł zdecydowało, tylko czekać aż seksami nas zasypią :P. Jestem ciekawa o czym jest dokładnie Adolf, i chociaż wciąż nie mam zamiaru kupować to jakąś recenzję na pewno przeczytam :).

      Usuń
  7. Fajne są te dodatki do No.6, wprawdzie osobiście mangi nie kupuję, ale miło, że wydawnictwo dba o fanów tego tytułu (szkoda, ze zaniedbuje czytelników innych serii, gdzie mój Książę Piekieł? T.T).
    Jak zwykle mnóstwo ciekawych zapowiedzi, ale mój portfel już nawet nie płacze, bo wie, że u mnie nici z nowości. ^^"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z No.6 naprawdę się postarali, ale te ich opóźnienia mogą człowieka naprawdę zdołować. Oprócz Księcia czekam też na koleje tomy Zakuro, ale o niej to już nikt nie pamięta ;-;. Ja staram się ograniczyć ilość kupowanych serii, co naprawdę nie jest łatwe :'D.

      Usuń
  8. Z jednej strony jestem bardzo ciekawa jak autorka zakończy Pandorę, a z drugiej trochę się tego obawiam.
    Co do zapowiedzi, niestety nie wspomogę Dango, bo nie przepadam za yaoi, poczekam na coś innego od nich.
    Ta szojka od Yumegari wygląda bardzo zachęcająco, więc na pewno kupię, ale za to hentai tym razem mnie nie interesuje.
    Klasyka od JPFa i Waneko chętnie przygarnę (lubię takie starocie) ;)
    Dla boys love od Kotorii mówię pass.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie na pewno będzie spektakularne, przynajmniej mam nadzieję że takie będzie ;).
      Widzę, że całkiem sporo nowości Cie zainteresowało, mam nadzieję że Dango niedługo zapowie coś godnego uwagi co nie będzie BL :D.

      Usuń