Zakupy mangowe

wtorek, 2 czerwca 2015

Moje zakupy mangowe- podsumowanie maja+ nowości od Waneko

MAJ



1. Przyjaciółki 
2. Karneval tom 11 
3. Are you Alice ? tom 2 
4. :REverSAL tom 2 
5. Na dzień przed ślubem 
6. Mushishi tom 1 
7. Dr. Slupm tom 2 
8. Kobato tom 6 
9. Kuroko's Basket tom 3 
10. Orange tom 3 


WANEKO 



        Na Przyjaciółki byłam zdecydowana już jak zapowiedzieli, więc od razu wpakowałam do mojego wirtualnego koszyka jak tylko wyszło :D. Nie zawiodłam się, historia przyjaźni między dwoma dziewczynami i ich zmiany kiedy znajdują sobie chłopaków niezwykle przypadła mi do gustu. Chociaż nie wierzę w tak mocną przyjaźń i tak czytałam z wypiekami na twarzy, w dodatku ta kreska jest cudowna. Mam nadzieję, że szybko napiszę jakaś recenzja tego tytułu bo warte polecenia. 

       Jedenasty tom Karnevala pozytywnie mnie zaskoczył. Historia zaczęła się kierować na przeszłość Yogiego, dowiadujemy się wielu ciekawych rzeczy na jego temat, no i kto by nie kochał jego "silver" wersji ? Gareki za to po zniknięciu za szkoły chce do niej wrócić ! Niestety nie będzie mógł pozostać na tym samym "stanowisku". Ta placówka strasznie mnie interesuje, więc tylko kupować kolejny tom. 
        Im dalej zagłębiam się w Orange tym bardziej mi się podoba. Akcja zaczyna nabierać tępa, a sytuacje opisane w liście zmieniają (lub w ogóle się nie pojawiają) się coraz bardziej. Kakeru jednak zaczyna mieć kłopoty zdrowotne, a pozostała piątka musi w końcu zdobyć się na szczerą rozmowę. Jak zwykle na końcu mamy kolejną część Zakochanego Astronauty, który już jest jakoś mniej ciekawy niż na początku, ale wiem chociaż komu mam kibicować w miłosnych perypetiach :). 
       Na dzień przed ślubem, Aya?2 i Kuroko's Basket3 jeszcze nie przeczytałam, ale jestem dobrej myśli. Najbardziej ciekawa jestem jednotomówki bo tyle dobrych opinii nie bierze się znikąd, prawda ? Zastanawiam się czy nie lepiej Kuroka czytać w większych częściach, więc poczekam aż uzbiera mi się trochę tomików i wtedy zajmę się ich dokładnym przeczytaniem. Może nie pogubię się w tych wszystkich meczach XD. 


J.P.F



         W końcu kupiłam ostatni tom Kobato. To była bardzo spokojna i całkiem przyjemna historia, a zakończenie było po prostu idealne do tej serii. Może i było trochę bardzo słodko, ale jakoś to przeżyłam i jestem w stanie wybaczyć Kobaci jej liczne potknięcia na płaskiej powierzchni bez jakichkolwiek przeszkód. W planach od CLAMP'a mam teraz Chobits, więc liczę na nawet lepsze wrażenia po przeczytaniu. Mam też nadzieję, że J.P.F niedługo wyda coś od tej grupy. 
        Akira Toriyama ma świetne poczucie humoru, które przedstawia w Dr. Slumpie, więc ten tytuł czyta mi się bardzo przyjemnie. Jedyną wadą jest jakość wydania, papier żółty, w niektórych miejscach strasznie prześwituje, no i druk jakiś taki wyblakły. To jednak zrozumiałe, w końcu tomik miał swoją premierę w 2000, mimo wszystko obniża to komfort czytania. 



HANAMI I STUDIO JG



        Coś od Hanami w końcu zawitało na moją półeczkę, mam nadzieję, że Mushishi będzie dobrym wyborem. Czytając recenzje na Tanuki i najróżniejsze komentarze wywnioskowałam, że to bardzo ładnie narysowana spokojna historia fantasy. Jeszcze nie miałam czasu żeby bliżej się zapoznać, ale po grafikach wnioskuje, że to jeszcze nie najlepsze obrazki autora (dziwne rysowanie rąk zwróciło moją uwagę). Tłumaczenie podobno pozostawia wiele do życzenia, ale ja niezbyt zwracam na to uwagę (no chyba, że na literówki). Ważne, żeby wszystko brzmiało logicznie i płynnie. Cena jest dość wysoka jak na to co dostajemy, w środku są tylko 4 kolorowe obrazki, to może przez okładkę, która jest taka jakaś chropowata. 



       Jestem strasznie ciekawa zakończenie :REverSAL, horror z tego słaby, ale ogólnie to fajny pomysł na odwrócone Kioto. No i samymi obrazkami można się cieszyć :D. 




          Jako że Mangarden robił akcję zbierania pieniędzy na pomoc ludziom z Nepalu postanowiłam się przyłączyć i kupić symboliczną przypinkę. 



NOWOŚCI OD WANEKO


Tytuł : Sweet Guilty Love Bites  
Autor : Amano Shuninta 
Liczba tomów : 1 (seria jednotomówki Waneko)
Gatunek : Yuri, komedia, dramat, romans, szekszy, klub hostess 
Premiera : Koniec grudnia 2105 


          Historia opowiada o czterech hostessach pracujących w pewnym klubie w Japonii, ich codziennym życiu, pracy oraz... o ich związakach z innymi kobietami. Z tej mangi dowiecie się, że miłość możne znaleźć nawet na ulicy, a bycie samotną matką wbrew pozorom może pomóc w znalezieniu "tej jedynej"
            Yuri to nie moja bajka, ale jak komuś podobało się Kwiat i gwiazda, to może sięgnie po tą pikantniejszą jednotomówkę. 

     





Tytuł : Doukyuusei (Koledzy z klasy)
Autor : Nakamura Asumiko 
Liczba tomów : 1 (seria jednotomówki Waneko)
Gatunek : Shounen-ai, romans, okruchy życia, szkolne życie 
Premiera : koniec lutego 2016 

        Czas na shounen-ai. Hikaru Kusakabe to muzycznie uzdolniony wyluzowany i beztroski licealista, który podczas lekcji muzyki zauważa, że jeden z chłopców nie bierze udziału w próbie chóru. Jeszcze tego samego dnia okazuje się, że to Rihito Sajou, ambitny człowiek, ale nie potrafiący nic zaśpiewać poprawnie. Hikaru zaintrygowany nowym kolegą postanawia mu pomóc. Czy z tej znajomości wyniknie coś więcej ? 
      Brzmi bardzo ciekawie i lekko jak na tę tematykę. Nie wykluczam kupna, ale kresce trzeba będzie lepiej się przyjrzeć bo mimo że wygląda bardzo łanie to boję się o anatomię >.<. 






Tytuł : Sunstone 
Autor : Stjepan Sejic 
Liczba tomów : 3 (dalej powstaje) 
Gatunek : Komiks zachodni, romans, komedia, dramat, BDSM
Premiera : Koniec 2015 
Ograniczenia : Tylko dla dorosłych 
Cena : ok. 45 zł 

         Sunstone opowiada o dwójce dorosłych kobiet, Lisie i Ally, które po poznaniu się online postanawiają umówić się na randkę. Ale z racji tego, że obie fascynują się BDSM to można się spodziewać, że nie będzie to zwyczajne randka. 
          Podziękuję, nie wypowiem się na ten temat. Kto co lubi, ale dla mnie Waneko wybrało baaardzo dziwny tytuł i nie jestem pewna czy ludzie odbiorą go z entuzjazmem. 


         Post trochę spóźniony, ale oceny same się nie poprawią :D. 

      

16 komentarzy:

  1. Od Waneko chyba zakupię wszystkie nowości :). W końcu yuri powoli wpływa na nasz rynek, tyle wygrać!
    Co do mang, które kupiłaś: mam tylko Kobato (ale nie doszłam jeszcze do 6 tomu ;)). Chociaż nadal się zastanawiam nad Przyjaciółkami i KnB. Takie pytanko co do KnB, czy przy mandze też towarzyszy tyle emocji co przy oglądaniu? ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem ? Na razie trudno ocenić bo te ważniejsze mecze jeszcze się nie zaczęły i żeby to wszystko tak poczuć trzeba by było na raz przeczytać (bo jak np. na 2 tomy się ciągnie :O). Mnie bardziej te emocje jednak w kolorkach i z animacjami czuć :).

      Usuń
  2. Przyjaciółki <3 Tak bardzo chcę! Wybiorę się do Yatta we Wrocławiu, przez internet raczej już od nich nie zamówię.
    Powodzenia w poprawianiu ocen :3 Dobrze, że mam to już za sobą.

    Iris

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjaciółki <3. Człowiek z okolic Wrocławia ? *-* Witam w klubie :D. Dziękuję ! Na szczęście to już końcówka.

      Usuń
  3. Akurat dzisiaj przyszła do mnie paczka z mangami. Dwie z nich są też w Twoim stosiku. :3
    Jestem ciekawa "Przyjaciółek", więc może kupię je przy następnej okazji (ewentualnie nieco później). Powinnam w końcu nadrobić "Orange", wciąż mam tylko pierwszy tom. "Na dzień przed ślubem" właśnie dołączyło do mojej kolekcji i też jeszcze nie przeczytałam, ale nie wątpię w to, że warto. "Mushishi" też jest już u mnie. Zaczęłam się ostatnio zastanawiać nad ":REverSAL", ale to może przy innej okazji. ;)
    Z nowości Waneko chętnie skuszę się na "Doukyuusei". To całkiem miła historia, a kreska, choć dość specyficzna, spodobała mi się. O ile dobrze pamiętam, z anatomią nie jest tak źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Orange nie ma się co spieszyć ostatni, 5 tomik w Japonii jeszcze nawet nie wyszedł. Ślub ma śliczną kreskę ! *-*. Sprzedaż Mushishi jest chyba całkiem spora :D. Uff, dobrze że anatomia żyje bo strasznie mnie ten tytuł zainteresował, jeszcze tylko jakieś przykładowe strony zobaczę i będę mogła kupować (jak tylko wyjdzie XD).

      Usuń
    2. Trochę jeszcze przyjdzie nam na to poczekać, ale myślę, że będzie warto. :)

      Usuń
  4. Tak podziwiam te wszystkie Wasze stosiki (tj. blogerów mangowych) i podziwiam. :p Jestem niezwykle ciekawa "Przyjaciółek" i "Na dzień przed ślubem". Liczę na jakieś dłuższe recenzje tych pozycji. Pomimo że samego "Mushishi" nie znam, okropnie podoba mi się ta okładka, a dokładniej jej faktura. Kojarzy mi się z akwarelami. <3 Co do nowości... Jestem ciekawa "Sweet Guilty Love Bites". Kolejne yuri na naszym polskim rynku mangowym - to mi się podoba! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowe strony w Mushishi są malowane chyba akwarelami (ładnie to wygląda :D). Pewnie niedługo yuri będzie tak popularne jak yaoi bo rzeczywiście ostatnio sporo z tego gatunku zapowiadają :).

      Usuń
  5. Ułaaa jaki ładny stosik, zazdroszczę przede wszystkim Karnevala i Mushishi, to pierwsze muszę nadrobić a to drugie dopiero kupić. >.< No i Kobacia, ja skończyłam czytać już jakiś czas temu i mnie osobiście historia przypadła do gustu. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio wyszedł już 12 tomik więc ja też jestem trochę do tyłu ;-;. Mam nadzieję że autorka jakoś ładnie wszystko zakończy (chociaż do tego jeszcze daleka droga). Kobacie nie była zła ;D, który tytuł od CLAMPa wydanych w Polsce byś mi teraz poleciła ? :)

      Usuń
  6. Uwielbiam oglądać takie stosiki ;) Po prostu aż miło się patrzy na zbiory mang czy książek, to chyba takie moje zboczenie ^^" Też bardzo podobały mi się "Przyjaciółki", z tym że ja wierzę w taką przyjaźń ;P Z twojego stosiku mam jeszcze zachwalane "Na dzień przed ślubem" i "Orange". Jeszcze nie przeczytałam, paczuszkę swoją odebrałam dopiero wczoraj.
    Co do Mushishi, też słyszałam o kiepskim tłumaczeniu, ale na własnej skórze jeszcze o tym się nie przekonałam i raczej szybko tego nie zrobię, niestety. Ciężkie życie studenta :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię oglądać zdobycze innych :D. Taka przjaźń to jednak coś. W dodatku ta cena Mushishi @-@ na szczęście na internatach można kupić trochę taniej.

      Usuń
  7. Nie spodziewałam się, że "Przyjaciółki" tak bardzo przypadną mi do gustu. Byłam szczerze zaskoczona, na szczęście pozytywnie. Zawiodło mnie może nieco zakończenie, ale czego oczekiwać po jednotomówce (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było takie złe, w sumie trochę otwarte zostawili, ale fakt mogło być lepsze ;). Z chęcią przeczytałabym coś podobnego :D.

      Usuń
  8. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń