Zakupy mangowe

czwartek, 2 lipca 2015

Moje zakupy mangowe- podsumowanie Czerwca + BookTAG : Disney

Bieda aż piszczy... czyli "mangowy czerwiec" ;-;



1. Pandora Hearts tom 17 
2. SerVamp tom 1



       Bieda, oj bieda w tym miesiącu. Nie jest ona spowodowana brakiem środków tylko okazji do kupienie jakiegoś tomiku. Mam nadzieję, że kolejne miesiące będą lepsze. A tak swoją drogą okładki moich zakupów są całkiem podobne, w sensie, że pozy, takie wygibasy jakieś, no i oby dwie niebieskie. (Przepraszam za jakość zdjęcia, zostałam pozbawiona lepszego "sprzętu")

       Nowość od Studia JG czyli "Servamp" opowiada o Mahiru Shirocie, który pewnego dnia znajduje czarnego kota, którego nazywa Kuro (niezwykle oryginalnie). Zwierzak okazuje się być jednak nietypowym typem wampira, który wiąże magiczny kontrakt z nastolatkiem. Czas wplątać się w wojnę między niecodziennymi istotami ! Całkiem interesujące, no i kreska niczego sobie. Więcej napiszę w mini-recenzji bo nie chcę wszystkiego powtarzać :). 
        Kolejny, już siedemnasty tom Pandory. Smuteczek bo zostało już tak niewiele do zakończenia. Dowiadujemy się dużo o przeszłości najróżniejszych postaci w tym Jacka i Lacie. Tak ! W końcu wchodzi na scenę. A tymczasem Oz ma niemałe kłopoty, czy Alice nadejdzie mu z pomocą ? Mam nadzieję, że jak najbardziej i kolejne części nie będą tak tragiczne (chociaż będzie pewnie jeszcze gorzej ;-;). Ostatnio pojawiają się przecieki o nowej mandze Jun, mam nadzieję, że to będzie coś równie dobrego (ale nie podobnego !) i, że i u nas zostanie wydane. Zresztą za jakiegoś artbooka czy dodatek do serii postawiłabym pomnik Waneko, może i z papieru, ale postawiłabym. 




BookTAG: Disney 




        Dziękuję za nominację ***Krople Szczęścia ***. Zabawa okazała się świetna chociaż miałam problemy z dopasowaniem odpowiednich tytułów, ostatecznie skończyło się na tym, że dwóch bohaterów książkowych musiała pozostawić pustych. 
      W tym wszystkim chodzi o to aby dopasować książkę/mangę/bohatera do odpowiadającej mu postaci stworzonej przez Disneya. Czy raczej jego charakteru, wydarzeń jakie miały miejsce w jego życiu. 


Mała Syrenka 
Bohater, który jest wyobcowany, czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.


      Emma z mangi o tym samym tytule autorstwa Kaoru Mori (szerzej zanan z "Opowieści Panny Młodej"). Zwykła pokojówka zakochuje się ze wzajemnością w Willu, który pochodzi z bogatej rodziny i przewyższa ją statutem społecznym. Dziewczyna gubi się w swoich uczuciach, wie że to co robią nie ma przyszłości. W dodatku powoli zaczyna wchodzić w ten inny, mogło by się wydawać lepszy świat. Pełen jadu i intryg. Skandal to przy jej sytuacji nic. 
       Młody Hal z pierwszej części "Drużyny" (podtytuł "Wyrzutki") autorstwa Johna Flanagana (szerzej znany z serii "Zwiadowcy"). Ojcem Hala jest skandiański wielki wojownik, a jego matka to była niewolnica. Wieczne dręczenie z tego powodu to dla chłopaka codzienność. Kończy jednak piętnaście lat i musi przejść morderczy trening razem z innymi chłopcami w jego wieku pod czujnym okiem weteranów wojennych. Mało tego, Hal zostaje przywódcą jednej z grup, która składa się z podobnych jemu "wyrzutków". Niezbyt ciekawa sytuacja. 
           
Kopciuszek 
Bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.


     Nie pasuje mi tu nikt inny jak Michiko z "Walkin' Butterfly". Ze wszystkich mang, które przeczytałam ona pod względem wyglądu zmieniła się najbardziej. Z zupełnie nie dbającej o swój ubiór, makijaż przeistoczyła się w modelkę z prawdziwego zdarzenia, w osobą jaką chciała się stać. (Recenzja)
   No i tutaj nie mogłam nic znaleźć. ;-;
      

Królewna Śnieżka 
Książka/manga, której bohaterowie diametralnie się różnią 


       Może to być zły wybór, ale na myśl od razu nasunęła mi się "Horimiya". Manga ma zostać wydana u nas niedługo przez Waneko. Hori i Miyamura to zwykli nastolatkowie. Dziewczyna jest w szkole dość popularna i ma wiele przyjaciół. Chłopak ma wiecznie opuszczoną grzywę na oczy i wydaje się być nieśmiały. Ta dwójka skrywa przed wszystkimi mały sekret. Hori w domu zmienia się w kochaną siostrzyczkę, która uwielbia zajmować się swoim młodszym bratem i domem. Miyamura za to przemienia się w przystojnego punka (mam nadzieję, że choć trochę go przypomina bo nie miałam lepszego porównania ;-;) Postacie różnią się miedzy sobą z wyglądu, a nie charakteru, ale mam nadzieję, że to też przejdzie :D. 
      Dwóch Willów Graysonów ? Nie jestem pewna bo książki przeczytałam... jeden rozdział ;-;. Ale sądząc po opisach, recenzjach, własnej nikłej wiedzy to jednak się różnią, w sumie łączy ich tylko imię. Historia autorstwa Johna Greena i Davida Levithana. Traktująca o miłości, przyjaźni, muzyce i poczuciu własnej odmienności. Coś czuję, że jak ją skończę będę zadowolona z tego, że po nią sięgnęłam :D. 
        

Śpiąca Królewna 
Książka/manga, podczas czytania której udało Ci się zasnąć.


      "Krzyżacy" Henryka Sienkiewicza. Początek książki jest zadziwiająco nudny. Podobno każdy Polak powinien ją przeczytać. Dalej robi się naprawdę ciekawie i fajnie mi się czytało o wszystkich zwyczajach rycerskich i bitwach Zbyszka, ale wprowadzenie strasznie się dłuży. Zazwyczaj nie przysypiam przy czymkolwiek, ale to była taka pora kiedy człowiek senny jest. 
       Przy żadnej mandze nie usnęłam, ale "Pamiętnik Kociłapci" miał do tego predyspozycje XD. 


Król Lew 
Bohater, który w dzieciństwie zmierzył się z traumatycznym przeżyciem. 


     Zdecydowanie Yoru Morino z "Goth". Dziewczyna interesuje się wszystkim co makabryczne, była już taka w dzieciństwie nawet przed wydarzeniem, które wstrząsnęło całą jej rodziną. Gdybym napisała co to było to byłby to tak duży spojler, że aż nie ważne byłoby zakończenie ;-;. 
     Teraz czas na bohaterkę książek "Dotyk Julii". Julia ma przerażającą moc, jej dotyk zabija. Dosłownie. Kiedy była mała nie miała przyjaciół, rodzice jej nie kochali, no i wszystkich wokół krzywdziła przez co sama cierpiała. W sumie niewiele się zmieniło bo teraz siedzi zamknięta w psychiatryku (czy czymś podobnym, trudno powiedzieć), więc ciężkie życie. Niezbyt podoba mi się ta książka, ale nie miała nic lepszego co by pasowało, ech... . 


Piękna i Bestia 
Książka/manga, której się obawiałeś, ale okazała się wspaniała.


      Nie mam wspaniałych mang, o których wspaniałości dowiedziałam się po zakupie, ale jest "Książę Piekieł", który miło mnie zaskoczył. Taaak wzięłam go z Empikowej półki nie zaglądając nawet do środka "bo okładka ładna". William jest realistą. Wyobraźcie, więc sobie jego zdziwienie kiedy w bankrutującej posiadłości (która należy do niego, ale wujek nie ma głowy do interesów) a ściślej mówiąc w piwnicy znajduje dziwne znaki, które po rozwaleniu (?) przenoszą go do świata demonów. Tak zaczyna się opowieść o kolejnym wcieleniu Salomona i jego kilku osobliwych podwładnych. 
     W "Matt Hidalf i błyskawica widmo" się zakochałam. Dostanie się do szkoły czarów dla syna jednego z ważniejszych postaci magicznego królestwa to nie lada wyzwanie, ale i wielkie marzenie. Trzeba użyć podstępu, nie ma innego wyjścia. Chociaż książka jest skierowana nawet bardziej dla dzieci niż do nastolatków to podczas czytania nie mogłam się oderwać. Na myśl przychodził "Harry Potter", ale nawet przy nim nie bawiłam się tak dobrze. Pochłonęłam w niecałe dwa dni. Luźny, śmieszny klimat tam panujący, wieczne wygłupy Matta i jego przyjaciół mnie urzekły.


Alladyn 
Bohater, którego życzenie się spełniło. 


     [spojler] Może trochę zbyt oczywiste, ale Madoka z "Puella Magi Madoka Magica". Jak by nie patrzeć to jej życzenie się spełniło, więc idealnie pasuje :D. (Recenzja)[koniec]
     I tutaj brak. W moich książkach życzenia coś niezbyt chcą się spełniać ;-;. 
     

Mulan 
Bohater, który udaje kogoś, kim nie jest.


    Miałam problemy ze znalezieniem kto by pasował. Ostatecznie wybrałam Ernsta Rammsteinera z serii "Dogs". Zwykły ksiądz twierdzący, że jest niewidomy czy może ktoś zamieszany w sprawy podziemi i okrutne eksperymenty na ludziach ? Jedno jest pewne, na pewno nie jest tym za kogo się podaje. 
    Nick Buckley stworzona przez Agathę Christie z powieści "Samotny dom". Kolejna sprawa Herkulesa Poirota wydaje się być prosta- ktoś chce zabić mieszkankę domu na wzgórzu. Jest tylko jeden problem. Wszyscy mają alibi. Czy panienka Nick na pewno jest "czysta" jak wszystko na to wskazuje ? Maskarada będzie trwać dopóki ktoś jej nie przerwie, a emerytowany detektyw na pewno nie podda się tak łatwo. 


Toy Story 
Bohaterzy, których chciałbyś ożywić.


     Całą Pandorke moją kochaną *,*. Najbardziej to Oza i Alice bo świetna z nich para słodkich łobuzów. Breakiem też bym nie pogardziła, chociaż jego cynizm jest porażający. No i Gila, jest nieśmiały i oddany. Świetny po prostu. Jak cała reszta zresztą. Tylko mam wątpliwości czy nie nudziliby się w naszym świecie. Jednak ich z tajemnicami i pełen "łańcuchów" wydaje się być o wiele ciekawszy ;-;. 
    Felixa, Neta i Nike z serii książek o tym samy tytule autorstwa Rafała Kosika. Z chęcią znalazłabym się z nimi w Pałacu Snów, wpadłabym do Pułapki Nieśmiertelności i rozwiązała tajemnicę Trzeciej Kuzynki. Książki dla młodzieży, zdecydowanie, ale starszym też powinny przypaść do gustu w końcu to science-fiction umieszczone w naszych czasach. Według autora w 2050 będziemy mówić mieszaną angielskiego, chińskiego i polskiego, będziemy mieli też wszczepione chipy pokazujące wszystko co chcemy, i będziemy latać na statkach, które powinny pływać ! Czego chcieć więcej ? :D. 


Disney Descendants
Ulubiony czarny charakter.

       To dziwny wybór, ale ubóstwiam wszelkie czarne charaktery, więc wybieram wszystkich z jakimi miałam do czynienia. Zarówno z książek jak i mang. Naprawdę nie potrafię wybrać. ;-; 


       Nikogo nie nominuję. Mam zbyt duży problem z wyborem >.<

Lekki poślizg, ale TAG zajął mi trochę więcej czasu niż przypuszczałam. A u Was jak tam mangowe zakupy ? Na pewno lepiej niż u mnie :'). 


Komentujcie, obserwujcie !
Do następnego !

15 komentarzy:

  1. Czekam niecierpliwie na recenzję Servampa, jeśli zamierzasz takową napisać, bo planuję zakup tego tytułu! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję jakąś skrobnąć, ale może mi to trochę zająć :').

      Usuń
  2. O, jakoś mi premiera Servampa umknęła, ale na razie nie planuję kupić. Może dobre recki mnie przekonają :D? A Pandorę też zbieram, ale chyba poczekam, aż wyjdzie całość, by przeczytać ostatnie tomy - lepiej mi się tę serię przyswaja w większej ilości.

    Fajny ten tag :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam muszę ją mieć co te dwa miechy bo jestem strasznie ciekawa co będzie dalej :D. Prawda, Tag fajny, ale dość trudny XD.

      Usuń
  3. Chętnie usłyszę coś więcej na temat Servampa. :3
    "Książę piekieł" ma naprawdę ładne okładki, sama z trudem powstrzymałam się od kupienia tej mangi tylko z tego powodu. :P
    Ernst rzeczywiście pasuje do tej kategorii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma się czym pochwalić, ale tępo wydawanie jest przerażająco wolne, Studio JG nie ma materiałów na tomy powyżej 4, ech ;-;. Mam nadzieję, że Noragami będzie wychodzić systematycznie :).

      Usuń
  4. Servamp tak chaotyczny dla mnie, Pandorka własnie leży na moim biurku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zupełnie zapomniałam o tym, że w Polsce mają wydać Servamp a muszę przyznać, że manga wygląda jak coś, co dobrze by mi się czytało. xD
    Ten tag jest taki trudny, ja wciąż na połowę pytań nie mam odpowiedzi, więc podziwiam, że tak dobrze Ci wyszedł! >.<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo myślałam nad odpowiedziami, a ostatecznie i tak musiałam dwie książkowe pozycje opuścić :X. Powodzenia w dalszym wymyślaniu ! :D.

      Usuń
  6. U mnie brak zakupów mangowych, jako że wakacje się powoli zbliżają i niedługo zawitam do Polski - co także oznacza mangi :). Nad zakupem Pandory ciągle boleje - chcę ją kupić, ale mam tyle tytułów na karku, że aż trudno zliczyć XD.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę duuuużych zakupów :D. Też muszę ponadrabiać, a w dodatku powoli wychodzą nowości, które muszę obczaić XD.

      Usuń
  7. Macałam servampa w księgarni, ale ostatecznie go nie wzięłam. Choć mam nieodparte wrażenie, że i tak wpadnie w moje łapki :D
    Trudny ten tag, trzeba się sporo nagłówkować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow Servamp ma spore powodzenie XD. Nie myślałam że taka zakręcona historia będzie miała takie zainteresowanie :D. Prosty na pewno nie jest xd.

      Usuń
  8. Faktycznie obie okładki Twoich zdobyczy pasują do siebie (i kolorystycznie i kompozycyjnie). Na mnie ten tom Pandory również zrobił spore wrażenie i zastanawiam się co się teraz stanie z bohaterami jak już znają prawdę. Widać, że seria zmierza małymi krokami do zakończenia. Ile w ogóle ma być wszystkich tomów? Super by było jakby Waneko wydało artbook autorki na zakończenie, ale zostanie to raczej w sferze marzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 24 tomiki, niedawno opublikowali okładki dwóch ostatnich ( http://sklepwaneko.pl/Pandora-Hearts/5324-Przedplata-Pandora-Hearts-23.html http://sklepwaneko.pl/Pandora-Hearts/5325-Przedplata-Pandora-Hearts-24.html ). Prawdopodobnie tak, chociaż może jednak wydadzą bo podobno artbook z Loveless od Studia JG był całkiem popularny. Nasz rynek mam nadzieję, że powoli będzie się na nie otwierać :DD.

      Usuń